تصویب CFT و پالرمو تکمیل تحریم‌های آمریکا است
تصویب CFT و پالرمو تکمیل تحریم‌های آمریکا است
نماینده مردم تبریز گفت: تصویب سی اف تی و پالرمو تکمیل تحریم‌های آمریکا است چراکه پیداکردن منفذ برای اداره کشور را گریز ناپذیر می‌کند.

به گزارش عصرتبریز، احمد علیرضا بیگی به دلایل عدم تصویب CFT و پالرمو از سوی مجمع اشاره کرد و گفت: معاهده “سی اف تی و پالرمو” که علی‌الظاهر موضوع شفافیت اقتصادی، عدم پشتیبانی از گروه‌های تروریستی، قاچاق موادمخدر و موضوعاتی از این دسته را مدنظر دارد، در واقع زمینه ساز یک نظارت بین‌المللی بر فرآیندهای مالی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران هم قوانین مثبتی را در مبارزه با پولشویی و جلوگیری از حمایت مالی از تروریسم، قاچاق مواد مخدر و موضوعاتی از این دسته را دارا بوده از چنین موضوعی استقبال می‌کند.

این نماینده مردم به تاثیر تصویب سی اف تی و پالرمو بر بستن منافذ دور زدن تحریم‌ها برای کشورمان اشاره و تصریح کرد: در شرایط جنگ که ما با تحریم روبه رو بودیم، دنیا سلاح و جنگ افزار را برای دفاع در اختیارمان قرار نمی‌داد و ما بایستی امکانات دفاعی خود را که در مقابل تهاجم دشمنان از آن استفاده می‌کردیم به شیوه‌های غیرمتعارف فراهم می‌کردیم که اگر این اتفاق نمی‌افتاد چه بسا سرنوشت جنگ که الان شاهد آن هستیم نمی‌توانست وجود داشته باشد.

بیگی در ادامه افزود: الان که ما در شرایط تحریم قرار داریم، طبیعتا برای اینکه اقتصاد کشور را بتوانیم اداره کنیم به ناچار از اقدامات غیرمتعارف به منظور تامین نیازمندی‌ها و مایحتاج خودمان در بخش‌های مختلف استفاده می کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وقتی که ما در یک پیمانی عضو می‌شویم و در آن پیمان متعهد شده باشید که اقدامات غیرمتعارف نباید اتفاق بیفتد و متعهد بشوید که اگر اقدامات غیرمتعارف انجام دادیم هرکسی که دستور داده و آن را اجرا کرده متعهد شویم آن را دست بسته تحویل مجامع بین‌المللی بدهیم در واقع همان دریچه تنفسی که برای رویارویی با تحریم‌های آمریکا ایجاد کردیم را با دستان خود مسدود می‌کنیم و کلید آن را هم به دست آمریکا می‌دهیم و این درواقع تکمیل تحریم‌های ایالات متحده علیه کشورمان به حساب می‌آید.

عضو کمیسسیون شوراها و امور داخلی مجلس به عواقب تصویب لوایح سی اف تی و پالرمو برای کشورمان اشاره و تاکید کرد: در واقع تصویب سی اف تی و پالرمو تکمیل تحریم‌های آمریکا خواهد بود؛ چرا که پیدا کردن گریزگاه و منفذ برای اداره کشور را گریز ناپذیر می‌کند که این منفذ و محل تنفس برای ما نقش حیاتی را می‌تواند داشته باشد که اگر آن را هم ببندیم در واقع همان کاری را انجام می‌دهیم که آمریکا همین هدف را تعقیب می‌کند؛ بنابراین در شرایط موجود ما نمی‌توانیم به سی اف تی و پالرمو صحه بگذاریم.

وی در ادامه افزود: بخش خصوصی در دولت‌های اروپایی و غرب به جهت پرهیز از آسیب‌هایی که ممکن است از رهگذر تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا متوجه بشوند، حاضر به همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی نشده اند.