خسارت ۱۰۰ میلیاردی زلزله به راه‌های آذربایجان‌شرقی
خسارت ۱۰۰ میلیاردی زلزله به راه‌های آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه در ترکمانچای، خسارتی معادل ۱۰۰ میلیارد ریال به راه‌های استان وارد کرده است.

به گزارش عصرتبریز، اروجعلی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران از خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی زلزله ۵.۹ ریشتری ترکمانچای اظهار داشت: از این حجم خسارت به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به بخش راهی و ۳۰ میلیارد ریال نیز به پل‌های موجود در مناطق زلزله‌زده خسارت تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع هفت فقره پل در اثر زلزله و پس لرزه‌های آن در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی آسیب دیده‌اند اضافه کرد: از این تعداد پنج پل در میانه و دو پل در سراب بین ۲۰ تا ۴۰ درصد آسیب سازه‌ای دیده‌اند.

علیزاده تاکید کرد: ۲۰۰ کیلومتر شبکه راهی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی وجود دارد که ۲۵ کیلومتر از جاده‌های فرعی و روستایی در این مناطق دچار آسیب شده‌اند.

به گفته این مقام مسوول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی، با تلاش کارکنان و اکیپ‌های مستقر در منطقه به هیچ‌عنوان راه و یا پلی در مناطق زلزله‌زده مسدود نبوده و امکان استفاده از آنها فراهم شده است و بازگشایی کانال‌ها و پاکسازی جاده‌ها در حال انجام است.

علیزاده در پاسخ به اینکه بازسازی مناطق آسیب دیده در حوزه مدیریتش از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: هم اکنون نیز اکیپ‌های حوزه راهداری استان در حال فعالیت در منطقه از جمله انجام امور عمرانی و آسفالت‌ریزی هستند ولی برای انجام تعمیرات اساسی باید منابع مالی تعریف شود که به این منظور نامه‌نگاری‌های لازم با کمیته بحران استان و به تبع آن کشور در حال انجام است.