تروریست‌هایی که به مرزهای ایران نزدیک شده‌اند
تروریست‌هایی که به مرزهای ایران نزدیک شده‌اند

به گزارش عصر تبریز به نقل از تابناک، در دو ماه گذشته گروهی از تروریست‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی مرز اشنویه در ایران در کوهستان قندیل مستقر شده‌اند. حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌ک‌ک بیش از دو دهه است که این منطقه را در کنترل دارد. پ‌ک‌ک خواهان خروج این نیرو‌ها از منطقه تحت […]

به گزارش عصر تبریز به نقل از تابناک، در دو ماه گذشته گروهی از تروریست‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی مرز اشنویه در ایران در کوهستان قندیل مستقر شده‌اند. حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌ک‌ک بیش از دو دهه است که این منطقه را در کنترل دارد. پ‌ک‌ک خواهان خروج این نیرو‌ها از منطقه تحت کنترل خود بود، اما حزب دمکرات به خواسته پ‌ک‌ک تن نداد. چند روز پیش نیروهای پ‌ک‌ک آن‌ها را محاصره کردند. دیروز در درگیری بین این دو حزب یکی از نیروهای حزب دمکرات به نام قادر کریمی کشته و یکی دیگر زخمی شد.

به نوشته بی‌بی‌سی، مقامات پ‌ک‌ک می‌گویند، گروهی از پیشمرگ‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی پایگاه‌های آن‌ها در قندیل ایست بازرسی ایجاد کرده و از کولبران مالیات می‌گرفتند. دمهات عگید، از فرماندهان پ‌ک‌ک گفت: «این گروه از پیشمرگ‌ها ابتدا خواهان عبور از منطقه تحت کنترل پ‌ک‌ک به داخل کردستان ایران بودند. ما با آن‌ها همکاری کردیم. اما مشخص شد این گروه قصد رفتن ندارند و برنامه‌های دیگری دارند».