رئیس جمهور آرژانتین: یادداشت تفاهم ایران و آرژانتین درباره آمیا را لغو می‌کنم
رئیس جمهور آرژانتین: یادداشت تفاهم ایران و آرژانتین درباره آمیا را لغو می‌کنم

رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین از ارسال لایحه‌ای به کنگره کشورش برای لغو یادداشت تفاهم ایران و آرژانتین درباره «آمیا» خبر داد و گفت که این یادداشت تفاهم نه تنها کمکی به اتحاد آرژانتینی‌ها نکرده بلکه تصویر منسجم ملت آرژانتین در اذهان جهانیان را مخدوش ساخته است. «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور منتخب مردم آرژانتین روز گذشته در اولین […]

رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین از ارسال لایحه‌ای به کنگره کشورش برای لغو یادداشت تفاهم ایران و آرژانتین درباره «آمیا» خبر داد و گفت که این یادداشت تفاهم نه تنها کمکی به اتحاد آرژانتینی‌ها نکرده بلکه تصویر منسجم ملت آرژانتین در اذهان جهانیان را مخدوش ساخته است.

«مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور منتخب مردم آرژانتین روز گذشته در اولین نشست مطبوعاتی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد: هدف من حکومت کردن بر تمامی مردم آرژانتین است، ما سال‌های زیادی پیش رو داریم و به خوبی می‌دانیم آنچه که مردم آرژانتین را به هم پیوند می‌دهد بسیار بیشتر از آن چیزی است که این مردم را از هم جدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: من قول می‌دهم که برای بازگشت کشور به رشد اقتصادی، با «پرونیسم»‌ها بر سر میز مذاکره بنشینم.

«ماکری» همچنین از تمامی مردم آرژانتین به ویژه «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور پیشین این کشور قدردانی کرد و اظهار داشت: «فرناندز» روز گذشته برای تبریک گفتن با من تماس گرفت و پیش از هر چیز از برگزاری مسالمت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین ابراز خشنودی کرد.

رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین درباره گسترش روابط با دیگر کشورها نیز از برقراری رابطه دیپلماتیک با شیلی خبر داد و عنوان کرد: هدف من ایجاد روابط مناسب با براداران خود در آمریکای لاتین و سایر کشورهای جهان است و من همچنین قصد دارم روابط بین آرژانتین و اتحادیه اروپا را نیز گسترش دهم.

وی در ادامه نشست مطبوعاتی خود از ارسال لایحه‌ای به کنگره آرژانتین برای لغو یادداشت تفاهم این کشور و ایران در زمینه ایجاد یک کمیسیون حقیقت‌یاب برای تحقیق در زمینه حمله به مرکز یهودیان آرژانتین موسوم به «آمیا» خبر داد.

«ماکری» در این رابطه گفت: یادداشت تفاهم ایران و آرژانتین نه تنها کمکی به اتحاد آرژانتینی‌ها نکرده است بلکه تصویر منسجم این ملت در اذهان جهانیان را مخدوش ساخته است؛ ما این یادداشت تفاهم را لغو خواهیم کرد تا دنیا بداند که آرژانتینی‌ها تحت هر شرایطی مردمی آینده‌نگر هستند.

وی در زمینه مسائل اقتصادی نیز تصریح کرد: در دولت آینده آرژانتین یک وزیر اقتصاد وجود نخواهد داشت بلکه در کابینه من ۶ وزیر از جمله وزرای دارایی، حمل و نقل، کشاورزی، تولید، انرژی و کار حضور خواهند داشت.

«ماکری» همچنین خاطرنشان کرد: ما مالیات‌ها را به گونه‌ای تنظیم خواهیم کرد که حداقل مالیات ممکن در نظر گرفته شود و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که این مالیات‌ها از درآمد مردم پیشی بگیرند.

رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین در پایان نشست مطبوعاتی خود از تمامی استانداران کشور خواست که برای ایجاد موقعیت‌های شغلی جدید در کشور با وی همکاری کنند.

وی در این رابطه افزود: بزرگترین مشکل آرژانتین در سال‌های اخیر، عدم رشد این کشور در زمینه اشتغال بوده است؛ اکنون وظیفه ما آن است که این چرخه را به حرکت درآوریم و علاوه بر این هرآنچه که در کشور به اصلاح نیاز دارد را اصلاح کنیم.

«مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون آرژانتین در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روز یکشنبه توانست با پیشی گرفتن از «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم در این انتخابات، به عنوان رئیس‌جمهور جدید آرژانتین انتخاب شود.

به گزارش فارس، با پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین «مائوریسیو ماکری» از سوی حزب راستگرای «تغییر می‌دهیم» با کسب ۵۱٫۴۲ درصد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین شد و «دنیل سیولی» از سوی حزب «جبهه برای پیروزی» نیز با کسب ۴۸٫۵۸ درصد از آرای مردمی در جایگاه دوم ایستاد.