با کارچاق‌کن‌ها برخورد می‌شود
با کارچاق‌کن‌ها برخورد می‌شود
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: این مجموعه با تمام توان و امکانات خود با کارچاق‌کن‌ها به شدت برخورد می‌کند.

به گزارش عصرتبریز، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کسانی که با عنوان کارچاق کن در جوار ادارات و سازمان های دولتی و یا مجموعه دادگستری استان حضور دارند، در حقیقت کلاهبرداران حرفه ای هستند که از سادگی و بی اطلاعی برخی از مردم سوء استفاده می کنند.

وی افزود: من به عنوان مسئول مجموعه دادگستری استان به مردم اطمینان می دهم که در تشکیلات قضایی چنین مواردی وجود ندارد و اگر چنانچه موردی وجود داشته باشد از آحاد مردم تقاضا دارم مراتب را به دادگستری آذربایجان شرقی اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن با این افراد برخورد شود.

خلیل اللهی با بیان اینکه دادگستری استان حوزه های مختلف کاری خود را با دقت رصد و تحت کنترل دارد، یادآوری کرد: پارسال تعداد ۶۰ نفر با عنوان کار چاق کن توسط مجموعه ما بازداشت شدند.

وی از مردم درخواست کرد تا در صورت برخورد با چنین مواردی دوایر بازرسی و حراست دادگستری آذربایجان شرقی را مطلع کنند، چون در برخورد با چنین مسایلی با کسی تعارف نداشته و با متخلفان طبق قانون و مقررات موجود رفتار خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، صداقت و سادگی مردم را دلیل اصلی به وجود آمدن پدیده هایی همچون کارچاق کنی دانست و گفت: باید توجه داشت کسی که قول حل و فصل مشکلات اداری مردم را می دهد، کلاهبردار است و به هیچ عنوان با مدیران و مسئولان ارتباطی ندارد.

خلیل اللهی به مواردی از بازداشت های مربوطه اشاره و اضافه کرد: کسانی در این خصوص ادعای ارتباط با مسئولانی را داشتند که هنگام تقابل چهره به چهره با آن فرد نتوانستند حتی چهره او را شناسایی کنند که این امر نشان دهنده سوء استفاده از صداقت و سادگی مردم است.

وی از رسانه های گروهی و خبرنگاران نیز درخواست کرد تا در صورت اطلاع از وجود چنین مواردی دادگستری استان را در جریان بگذارند.