کاهش مصرف بنزین در آذربایجان‌شرقی
کاهش مصرف بنزین در آذربایجان‌شرقی
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از کاهش یک‌میلیون لیتری مصرف بنزین در استان آذربایجان‌شرقی پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، جواد رحمتی در جلسه حمل و نقل استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر تشکیل ستاد پایش حمل‌ و نقل عمومی در استان‌ها پس از اصلاح قیمت بنزین، اظهار داشت: پایش مستمر وضعیت حمل‌ و نقل عمومی و شهری، حفظ ظرفیت حداکثری ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و نظارت بر قیمت خدمات این حوزه از وظایف این ستاد است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از کاهش یک‌میلیون لیتری مصرف بنزین در استان پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین خبر داد و گفت: ضریب اشتغال ناوگان حمل‌ و نقل درون‌شهری و برون‌شهری نیز پس از اجرای این طرح افزایش یافته است.

رحمتی با تأکید بر تعریف بسته‌های حمایتی یا افزایش سهمیه برای برخی از گروه‌ها مانند وانت‌های شهری و مسافرکش‌های شهری و روستایی، افزود: طرح اصلاح قیمت بنزین باید همزمان با تقویت حمل‌ و نقل عمومی اجرا شود تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از تشکیل اولین جلسه مشترک ستاد پایش حمل‌ و نقل عمومی کشور با حضور معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، پیشنهادهای استان‌ها برای اجرای هر چه بهتر این طرح مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تأکید شد که نرخ کرایه ناوگان بار و مسافر شهری اعم از وانت‌بار، اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی تا اطلاع ثانوی هیچ تغییری نخواهد داشت و شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها وظیفه نظارت بر این امر را عهده‌دار هستند.

رحمتی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری حداکثری از سوخت CNG، حضور مستمر گشت‌های بازرسی تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی در شهرها و اطلاع‌رسانی در خصوص تصمیمات ابلاغی مرتبط با طرح سهمیه‌بندی سوخت به‌طور دقیق و سریع از دیگر مسائل مطرح در این جلسه بود.