مراجعه ۲۱ داوطلب به حوزه‌های انتخاباتی آذربایجان‌شرقی
مراجعه ۲۱ داوطلب به حوزه‌های انتخاباتی آذربایجان‌شرقی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در اولین روز آغاز ثبت نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۳ امروز ۲۱ داوطلب به حوزه‌های انتخابیه این استان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش عصرتبریز، علیار راستگو امروز در حاشیه بازدید از روند ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تبریز، اظهار داشت: در اولین روز آغاز ثبت نام از داوطلبان مجلس تا ساعت ۱۳ امروز ۲۱ داوطلب به حوزه‌های انتخابیه استان آذربایجان‌شرقی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ثبت نام ۸ داوطلب نهایی شده و فرآیند ثبت‌ نام سایر داوطلبان در حال انجام است.

راستگو با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان در ۱۳ حوزه انتخابیه در استان شروع شده و به مدت ۷ روز در سامانه جامع انتخابات انجام می شود، اظهار داشت: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ستاد انتخابات اطلاعات لازم در خصوص مدارک و شرایط مورد نیاز برای داوطلبی در این دوره از انتخابات را کسب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی از داوطلبان خواست ثبت نام خود را به آخرین روز موکول نکنند چراکه زمان ثبت نام تا ۱۶ آذر بوده و قابل تمدید نیست.

راستگو، با اشاره به فعالیت ستادهای امنیت و پیشگیری انتخابات در استانداری و دادگستری استان، ادامه داد: این ستادها تمامی فعالیت های زودرس را رصد کرده و نسبت به هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی از سوی داوطلبان تذکر لازم را ارائه می دهند و در صورت رعایت نشدن با آن برخورد قانونی می شود.

وی بر ضرورت ایجاد نشاط انتخاباتی در جامعه تاکید کرد و از رسانه ها خواست در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند چراکه میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های مجلس آینده موثر است.

راستگو، با تاکید بر رعایت مر قانون در انتخابات، افزود: ۲۳ بهمن آگهی و اسامی قطعی داوطلبان منتشر می شود و تبلیغات داوطلبان از ۲۴ بهمن به مدت یک هفته شروع می‌شود.