آقای روحانی ایران مساوی با تهران نیست
آقای روحانی ایران مساوی با تهران نیست
اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر لزوم رعایت عدالت و توازن در بین تمامی استان‌ها گفت: آقای روحانی، ایران مساوی با تهران نیست.

به گزارش عصرتبریز، آیت الله سیدحسن عاملی در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور و هیات همراه در اردبیل برگزار شد، با تاکید بر لزوم رعایت عدالت و توازن بین تمامی استان‌ها اظهار کرد: آقای روحانی ایران مساوی با تهران نیست.

وی افزود: بسیاری از مالیات‌ها مانند مالیات بیمه، بانک‌ها، بنزین، گاز و آب و برق و … جذب و به تهران و برخی شهرهای بزرگ منتقل می‌شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت اشتغال و ازدواج جوانان بیان کرد: مشکلاتی در این زمینه‌ها وجود دارد که بهترین راه حل آن توجه به صنعت است.

وی تاکید کرد: صنعتگران پرتلاشی در استان وجود دارند که برای حل مشکلات آنان لازم است تا سود وام‌های پرداختی به حداقل برسد تا شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: برای توسعه کارخانه آرتاویل تایر به تسهیلات دولتی نیاز داریم و با اختصاص تسهیلات ارزان شاهد ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در مدت ۵ سال خواهیم بود.

عاملی در خصوص مشکلات صنایع کوچک بیان‌داشت: مشکل واحدهای صنعتی کوچک نداشتن سرمایه در گردش است که در صورت تامین آن تا پایان سال ایجاد هزار فرصت شغلی قطعی است.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: دستورات لازم برای بررسی کارگاه‌های تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی و در سطح استان صادر شود.

وی در خصوص مشکل آب استان نیز گفت: آب داریم ولی مساله اصلی انتقال است، به‌طوری‌که مشکل آب منجر به مهاجرت مردم منطقه می‌شود.

عاملی در خصوص لزوم بهره‌مندی کامل استان از آب ارس گفت: استان اردبیل استانی کشاورزی محور است و مهار آب‌های مرزی و غیرمرزی برای ما حیاتی است که برای تحقق این امر تکمیل و بهره‌برداری از کانال سد کوثر بسیار با اهمیت است.

وی در خصوص بهره‌مندی از معادن نیز اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در زمینه معدن برای ایجاد اشتغال و توسعه استان بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به پتانسیل گردشگری در این استان بیان کرد: این مناطق گردشگری ظرفیت ارزآوری و اشتغال بسیاری دارد.

امام جمعه اردبیل با انتقاد در خصوص وضعیت برخی راه‌های مواصلاتی استان گفت: در جاده‌های شمال استان تصادفات بسیاری اتفاق می‌افتد که برای رفع آن چهاربانده کردن جاده‌ها لازم بوده و برای توسعه جنوب استان تکمیل جاده کلور – درام بسیار ضروری است.

عاملی به مشکل موجود در زمینه فرودگاه‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: مه‌گیر بودن فرودگاه اردبیل موجب لغو بسیاری از پروازها شده و فرودگاه پارس آباد نیز باید به باند فرود هواپیمای باری مجهز شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه به مشکلات عشایر استان نیز اشاره کرد و گفت: عشایر هویت و گذشته پرافتخاری داشته و قطب تولید محصولات دامی هستند که متاسفانه زمین اجدادی آنها در محاصره شرکت‌های دولتی و غیردولتی قرار دارد که در زمینه حل مشکل آنان اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور بیماران کشور آذربایجان و غرب گیلان در استان اردبیل برای درمان لازم است تا ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی تامین اعتبار شود.