برگزاری مسابقه «نامه‌ای برای سردار دل‌ها» در باسمنج
برگزاری مسابقه «نامه‌ای برای سردار دل‌ها» در باسمنج
باسمنج - شهردار باسمنج گفت: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر باسمنج مسابقه «نامه‌ای برای سردار دل‌ها»، ویژه دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی منطقه باسمنج برگزار می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا سفیدی در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: در این فراخوان، دانش‌آموزان مقطع دوره اول ابتدائی (اول، دوم، سوم)، دوره دوم ابتدائی (چهارم، پنجم، ششم)، دوره اول متوسطه (هفتم، هشتم، نهم) و دوره دوم متوسطه (دهم، یازدهم، دوازدهم)، خطاب به شهید حاج‌قاسم سلیمانی «نامه» می‌نویسند.

وی با اعلام اینکه جامه هدف در این فراخوان، دانش‌آموزان هستند، گفت: در ۲۶ مدرسه منطقه باسمنج بالغ بر ۳ هزار دانش‌آموز وجود دارد که پوستر فراخوان در این مدارس توزیع شده است.

سفیدی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری باسمنج، گفت: منطقه باسمنج ۶۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و تا به امروز آثار و اطلاعات این شهیدان در جایی ثبت نشده و در این راستا تهیه و تدوین کتاب شهدای باسمنج در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار باسمنج اضافه کرد: برای میزبانی از دو شهید گمنام پارک خانواده محل تدفین این دو شهید در نظر گرفته شده که با استقبال و همراهی مردم مواجه شده است.

وی همچنین گفت: ساختمان فرهنگ‌سرای باسمنج نیز در ۵ طبقه با زیربنای ۱۷۰۰ متری مراحل ساخت خود را طی می‌کند.

دبیر اجرایی فراخوان «نامه‌ای برای سردار دل‌ها» نیز در این نشست خبری گفت: اولین مرحله این فراخوان به همت شهرداری باسمنج و با همکاری بسیج صدا و سیما و بسیج رسانه با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود و مرحله بعدی هم در قالب جشنواره در سال آتی اجرایی خواهد شد.

احد قنبری افزود: آثار ارسالی دانش‌آموزان توسط ۳ نفر از فعالان رسانه‌ای استان (محمد عزیزی‌راد، رامین نظامی‌خواه و روح الله دهقان‌نژاد) و یک نفر از فعالان فرهنگی داوری می‌شود.

به گفته دبیر اجرایی فراخوان «نامه‌ای برای سردار دل‌ها»، لوح تقدیر این مسابقه با امضای سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس به نفرات برتر اهدا خواهد شد.