ترور سمیر قنطار درحمله جنگنده‌های صهیونیستی
ترور سمیر قنطار درحمله جنگنده‌های صهیونیستی

مخالفان سوری می‌گویند که قنطار در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه جنوبی دمشق کشته شده است.

منابع خبری از کشته شدن سمیر قنطار، از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در سوریه خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مخالفان سوری می‌گویند که قنطار در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه جنوبی دمشق کشته شده است.

برخی منابع در داخل سوریه نیز می‌گویند این عضو ارشد حزب‌الله لبنان در حملات خمپاره‌ای و موشکی روز گذشته مخالفان به منطقه جرمانا در حومه دمشق جان خود را از دست داده است.

بسام قنطار، برادر سمیر قنطار در صفحه فیس‌بوک خود پیام تسلیتی را به مناسبت کشته شدن وی بدون هیچ توضیحات اضافه‌ای منتشر کرده است.

رسانه‌های نزدیک به حزب الله لبنان نیز با تایید خبر کشته شده سمیر قنطار و هشت تن دیگر از مسئولان این حزب، تاکید کردند که این افراد در حمله دو جنگنده‌ رژیم صهیونیستی به یک ساختمان در منطقه جرمانا با شلیک موشک‌های دوربرد کشته شده‌اند.

سمیر قنطار که فرمانده اسرای مقاومت خوانده می‌شود قدیمی‌ترین اسیر لبنانی محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی دستگیر کرده است. او اولین بار در سال ۱۹۷۸ در یک عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شد.

این فرمانده ارشد حزب‌الله در سال ۲۰۰۸ در تبادل اسرا میان حزب الله لبنان و اسرائیل از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.

رژیم صهیونیستی تاکنون چند بار تلاش کرده که سمیر قنطار را ترور کند اما هیچگاه موفق به از میان برداشتن وی نشده بود.

هنوز منابع رسمی در سوریه یا رژیم صهیونیستی نسبت به این خبر واکنش نشان نداده‌اند اما منابع رسانه‌ای در اسرائیل می‌گویند که کابینه امنیتی این رژیم امروز نشستی فوق العاده برگزار می‌کند.

حزب الله لبنان شهادت سمیر القنطار را تایید کرد

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت سمیر القنطار قدیمی ترین اسیر لبنانی در زندان های دشمن صهیونیستی را که سال ۲۰۰۸ آزاد شده بود، تایید کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه حزب الله که دقایقی قبل صادر شد، آمده است که ساعت ۲۲و پانزده دقیقه شنبه شب جنگنده های دشمن صهیونیستی یک ساختمان مسکونی در شهر جرمانا در ریف دمشق پایتخت سوریه را بمباران کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که در این حمله تعدادی از شهروندان سوری از جمله آزاده اسیر و مجاهد مقاوم سمیر القنطار به شهادت رسیده است.

حزب الله برای همه شهدای به ویژه شهدای این حمله دشمن صهیونیستی رحمت واسعه الهی را مسئلت کرده است.