کاهش شکایات از خدمات پستی در آذربایجان‌شرقی
کاهش شکایات از خدمات پستی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی اولویت نخست این اداره کل را رضایت مردم از خدمات پست عنوان کرد و گفت: شکایت‌های مردمی نسبت به قبل ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش عصرتبریز، جواد دباغ صادقی‌پور صبح امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست، جلب رضایت مردم را از اهداف این اداره کل عنوان کرد و گفت: طی ۶ ماهه سال جاری، مجموع ترافیک وارده بیش از سه میلیون و ۵۰۰ و مجموع ترافیک صادره به مقاصد مختلف کشور، ۳ میلیون مرسوله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اداره پست به عنوان یکی از سکوهای اصلی تجارت الکترونیک کشور بوده که با ۴۸۷ فروشگاه اینترنتی قرارداد همکاری دارد.

او با اعلام اینکه تولیدکنندگان و شاغلان خانگی می‌توانند در سامانه ای‌بازار (ebazar.post.ir) به صورت رایگان، اجناس خود را تبلیغ و به فروش برسانند، گفت: گرچه در کشور ما خلا اعتماد بین فروشنده و خریدار وجود دارد اما فعالیت‌ها و پیشرفت‌های شرکت ملی پست در حوزه فناوری، این خلاء اعتماد بین خریدار و فروشنده را در سایت ای‌بازار جبران کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام فرایندهای دریافت و پرداخت اینترنتی و بدون دخالت دست انجام  می‌شود ادامه داد: یکی از دغدغه‌های سال‌های گذشته فروشگاه اینترنتی، سرمایه گردشی بود که در مجموعه پست و سایر شرکت‌ها می‌ماند و چون فرایندی دستی بود به یک بازه زمانی ۳۰ روزه نیاز داشت که اکنون بنابه قانون بانک مرکزی به ۷ روز کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل اداره پست استان با عنوان اینکه در سایت ای‌بازار، با ۶۱ فروشگاه و تعدادی فروشگاه‌های خصوصی قرارداد بسته‌ایم افزود: بر اساس قوانین صنعت معدن و تجارت در خرید و فروش اینترنتی، تمامی سایت‌ها باید دارای ای‌نماد (نماد اعتماد الکترونیکی) باشند و با هر سایتی که ای‌نماد نداشته باشد نمی‌توان قرارداد بست که تا کنون ۴۲۶ فروشگاه در استان به ثبت رسیده است.

صادقی‌پور همچنین گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری ۱۵۰ هزار ترافیک مرسوله توسط فروشگاه‌های اینترنتی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

مدیرکل پست استان با تاکید بر اینکه در شش ماهه اول سال جاری، ۱۸۷ هزار گذرنامه در استان به توزیع رسیده است گفت: امسال گذرنامه زیارتی ۵ ساله نیز صادر شد که در بازه زمانی اول محرم تا اربعین، ۸۷ هزار گذرنامه به توزیع رسید و این امر نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، شاهد توزیع اقلام یارانه‌ای بودیم ادامه داد: یکی از توزیع اقلام، لاستیک‌های کویر و بارز بود که بیش از ۳۷ هزار حلقه لاستیک بارز در شش ماهه نخست سال جاری توزیع و در جلوی درب تحویل داده شد.

او افزود: کارخانجات تولیدی لاستیک، چون در توزیع لاستیک‌ها با مشکل روبرو بودند در قرارداد با اداره پست لحاظ کردند که لاستیک‌ها به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت دپو شده و هنگامی که قسمت فروش کارخانه مشخصات فروش را به استان ارسال کردند، اداره پست موظف به جداسازی آن‌ها و تفکیک اندازه و طرح و ارسال به شهرستان‌ها بود.

وی همچنین از کاهش ۳.۷ درصدی شکایت‌های مردمی از این اداره کل خبر داد و گفت: اداره کل پست استان در قالب رضایت‌مندی مردم استان، در جشنواره شهید رجایی ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه برتر شده است.

مدیرکل پست استان با اشاره به اینکه در پنج ماه اول سال مالی، در کل استان ۱۶ طرح عمرانی در قالب تعمیرات و زیر ساختی به انجام رسیده است گفت: برای طرح‌های عمرانی، بیش از ۵۰ میلیارد سرمایه‌گذاری شده است.

دباغ صادقی‌پور با اعلام اینکه ۲۵۰ دفتر پستی در تبریز و بیش از ۴۰۰ دفتر پستی در سراسر استان آماده دریافت مرسوله‌های پستی از مردم هستند، اضافه کرد: با حضور معاون وزیر ارتباطات ۲ ناحیه بزرگ پستی در تبریز و یک دفتر پستی در شهر جدید سهند ۲۲ مهرماه جاری افتتاح می‌شود.

او تصریح کرد: هزینه خدمات پستی این شرکت به مراتب پایین‌تر از شرکت‌های خصوصی است و این شرکت ریالی از دولت دریافت نمی‌کند اما با قیمت دولتی ارائه خدمات می‌دهد که این آسیب جدی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ۴۴۲ نفر در اداره کل پست استان مشغول به کار هستند و با توجه به حجم بالای مرسولات این نیروی کار حداقلی با تمام توان و به بهترین شکل ممکن در حوزه فعالیت خود ایفای نقش می‌کنند.

مدیرکل پست استان از خرید ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت جدید خبر داد و گفت: همچنین ۴ دستگاه خودروی سنگین تولید داخل نیز تهیه شده که پست استان با بهره‌گیری از این ناوگان جدید، خدمات بهتری به مشتریان ارایه خواهد کرد.

  • خبرنگار: مریم پورعلی