اجرای ۳ طرح تحول سلامت در اسکو
اجرای ۳ طرح تحول سلامت در اسکو
اسکو - فرماندار اسکو از اجرا شدن سه طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، مرتضی محمدزاده در در کارگروه بهداشت و امنیت غذایی شهرستان اسکو، اظهارداشت: طبق برآورد سال ۸۹ که در سطح ملی انجام شد، ۲۳.۶ درصد جمعیت کشور به مراقبت و خدمات روانی نیازمندند که برای تدوین طرح تخصصی، ۳ شهرستان در کشور به عنوان پایلوت انتخاب شد و در این میان شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی هم از سال ۹۵ برای اجرای طرح پایش سلامت روان پیشگام شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را شناسایی جمعیت هدف و ارائه خدمات در سه سطح پایه، تخصصی و جامعه نگر بیان کرد و افزود: در این طرح بالای ۹۰ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده و به همین منظور، بخش تخصصی روان هم در سال ۹۶ در بیمارستان اسکو راه اندازی شد.

به گفته فرماندار اسکو، نتایج ارزیابی اجرای این طرح در شهرستان اسکو نشان می دهد خوشبختانه جمعیت هدف در این شهرستان از لحاظ میزان اختلالات روانی پایین تر از میانگین کشوری است.

محمدزاده یادآور شد: همزمان با نهایی شدن این طرح در اسکو، معاونان بهداشت ۶ استان کشور با حضور در این شهرستان، طرح را ارزیابی کرده و مقرر شد نتایج و برنامه های این طرح در دیگر استان های کشور هم اجرایی شود.

وی همچنین از ثبت شهر جدید سهند به عنوان نخستین شهر در شمالغرب در جمع جوامع ایمن جهانی با عنوان جامعه ایمن و مروج سلامت یاد کرد و افزود: این طرح یک برنامه عملیاتی و نمادین برای مدیریت و افزایش ایمنی شهروندان در محورهای متعدد از جمله سوانح و حوادث ترافیکی، آسیب های اجتماعی، بانوان، سالمندان و اقشار مختلف است.

فرماندار اسکو در پایان خاطرنشان کرد: به همین مناسبت در شهریور ۹۸، بیست و چهارمین کنگره بین المللی جوامع ایمن برای نخستین بار در ایران، با حضور شخصیت های برجسته علمی جهان به صورت مشترک به میزبانی شهر سهند و تبریز برگزار خواهد شد.