معاندان نظام در پی امنیتی کردن مطالبات صنفی هستند
معاندان نظام در پی امنیتی کردن مطالبات صنفی هستند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: معاندان نظام در پی امنیتی کردن مطالبات صنفی هستند که در این شرایط باید نگذاریم به اهداف خود دست یابند.

به گزارش عصرتبریز، علیار راستگو در جلسه شورای اجرایی خانه احزاب آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تغییر مسیر جریان‌های سیاسی با اظهار نظر افراد، باعث می‌شود که رویدادها غیرقابل پیش‌بینی شوند که این موضوع ضرورت فعالیت احزاب و نقش آنان در مناسبات سیاسی را پررنگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه وفاق اجتماعی، زیربنای رشد و توسعه جامعه است، افزود: احزاب سیاسی به جای اختلاف‌ها بر روی اشتراک‌ها تمرکز کنند تا زمینه وفاق و همدلی اجتماعی فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش موثر دانشگاه‌ها در توسعه همه‌جانبه جامعه، گفت: دانشگاه‌ها باید از حالت رکود دربیایند و احزاب می‌توانند در این رابطه نیز نقش‌آفرینی کنند.

وی، احزاب را از ارکان جامعه پویا و بانشاط دانست و تصریح کرد: معاندان نظام در پی امنیتی کردن مطالبات صنفی هستند که در این شرایط باید با هوشیاری کامل و حساسیت نسبت به همه رویدادهای جامعه نگذاریم به اهداف خود دست یابند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت نقش احزاب در روابط و مناسبت‌های سیاسی، گفت: تمامی احزاب و جریان‌های سیاسی باید بر محور وحدت و همدلی در راستای تقویت وفاق اجتماعی حرکت کنند.

راستگو با اشاره به موضوع محل استقرار خانه احزاب استان، گفت: استانداری پیگیری‌های لازم را به عمل آورده و در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه ارتقای جایگاه احزاب در عرصه سیاسی استان از اهداف و دغدغه‌های اصلی استانداری است، افزود: احزاب می‌توانند در سامان‌دهی و آرایش فکری و سیاسی جامعه نقش موثری ایفا کنند.

مرتضی محمدزاده ادامه داد: نهادینه کردن جایگاه احزاب در جامعه و در بین افکار عمومی باید به یک هدف و مطالبه عمومی تبدیل شود.

اعضای شورای اجرایی خانه احزاب استان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های موجود در فعالیت‌های حزبی از جمله عدم باور عمومی نسبت به احزاب، فقدان ساز و کارهای قانونی لازم به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های احزاب و بالا بودن هزینه های کار حزبی، پیشنهادهای خود را در خصوص تسهیل فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی بیان کردند.