گزینه‌های اصلی مدیرعاملی تراکتور
گزینه‌های اصلی مدیرعاملی تراکتور
باشگاه تراکتور در فاز دوم تغییرات زودهنگامش، در تکاپوی انتخاب مدیرعامل قرار داد.

به گزارش عصرتبریز، تراکتور در سال‌های اخیر تبدیل به تیمی پول‌دار ولی بی‌اعصاب شده است؛ تیمی که نه مدیرانش صبر کاری دارند و نه هوادارانش. تغییراتی که گاهی نیاز بوده و گاهی بیهوده صورت گرفته‌اند، تراکتور را از مسیری که به آرزوهایش می‌رساند، منحرف کرده است.

هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات مدیره باشگاه تراکتور چند وقت پیش در یک گفتگوی رادیویی به موضوع قابل تاملی اشاره کرد. او معتقد بود که هیچ یک از این برکناری‌های پرشمار تراکتور اشتباه نبوده، بلکه انتخاب‌ها خوب نبوده‌اند و اکنون تراکتور در چهارمین سال خصوصی‌سازی وارد فاز جدیدی از تغییرات شده است. اینکه آنها هنوز نتوانسته‌اند انتخابی مناسب برای مسیر خود انجام بدهند هم جای سوال است که باید دید با گزینه‌های فعلی آیا می‌توانند به این مهم دست یابند یا خیر. چهار دیدار و سه باخت نقطه پایان فیروز کریمی در تراکتور بود تا بعد از یک پروسه یک هفته‌ای پرفشار سرمربی جدید از کرواسی وارد تبریز شده و خیلی سریع معرفی و شروع به کار کند. در گیر و دار تغییرات کادرفنی، جمشید نظمی نیز استعفا داد و بصورت غیررسمی با استعفای وی موافقت شده است. به این ترتیب اکنون تغییرات در باشگاه تراکتور وارد راند دوم شده و اینبار پیش‌بینی‌ها روی مدیرعامل جدید است که نام‌های مختلفی در مورد گزینه‌های سرخ‌پوشان به گوش می‌رسد. در این بین اما سه گزینه شانس بیشتری دارند و صحبت‌هایی هم با آنها شده است:

هوشنگ نصیرزاده

هوشنگ نصیرزاده

از هوشنگ نصیرزاده بعنوان ژلوفن مدیریتی تراکتور یاد می‌شود. در هر مقطعی که این مجموعه با مشکل حقوقی و مدیریتی مواجه بوده این مدیر در راس امورات دیده شده و بعنوان یک ناجی با پیام‌های اینستاگرامی، حامل اخبار خوش برای هواداران بوده است. بعد از همکاری نزدیک با زنوزی در موضوع پنجره نقل و انتقالاتی و اظهارات دقیق اینستاگرامی، خیلی‌ها از نصیرزاده به عنوان مدیرعامل آینده تراکتور یاد کردند. صحبت‌های شب گذشته او اما نشان داد که تمایلی به قبول پست مدیرعاملی تراکتور ندارد. این عضو هیئت مدیره تراکتور ضمن تکذیب خبر مدیرعاملی‌اش گفت: “راستش من از همان ابتدا هم که صحبت شد گفتم که مدیرعامل نباشم ولی به صورت‌های دیگر کمک کنم.”

میر معصوم سهرابی

میر معصوم سهرابی

با سابقه حضور در باشگاه شهرداری تبریز و چند پست دیگر، میر معصوم سهرابی یکی از مدیرعاملانی بود که در سه سال اخیر در تراکتور به کار گرفته شد. عمر مدیریتی او نسبت به خیلی از مدیران نسبتا زیاد بود و ۲۹۵ روز در باشگاه تراکتور به عنوان مدیرعامل کار کرد. سهرابی پس از انتخاب محمد علیپور به ‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه تراکتور، به عنوان عضو هیئت مدیره و معاون ورزشی باشگاه منصوب شد، اما او به ادامه کار در این پست تمایل زیادی نداشت و با استعفا از عضویت هیات مدیره باشگاه، به طور کامل از تراکتور جدا شد.

علی خطیر

بهار سال گذشته بود که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور مصاحبه تندی علیه علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال انجام داد. او در صحبت‌هایش اعلام کرده بود که خطیر با معرفی وکلای سوییسی به باشگاه‌های ایرانی آنها را در پرونده‌های فیفا به دردسر می‌اندازد و این مصاحبه بازتاب‌های تندی داشت. بعد از این صحبت‌ها، خطیر هم اظهارت تندی علیه زنوزی داشت؛ دلخوری طرفین از هم نیز به موضوع کنستانت بر می‌گشت. بعد از چند مدت که آتش این اختلاف خاموش شد، زنوزی در مصاحبه‌ای از خطیر عذرخواهی و اعلام کرد که در موردش قضاوت درستی نکرده است. روابط طرفین دوباره بهتر شد و اینک شاهد حضور نام علی خطیر در بین گزینه‌های مدیرعاملی تراکتور هستیم.

فاز دوم تغییرات زودهنگام در باشگاه تراکتور پس از انتخاب مدیرعامل اما به پایان نمی‌رسد؛ محمدرضا زنوزی که پس از مدت‌ها به ایران برگشت، در بازدید از مجموعه‌های تحت مالکیت خود، تغییراتی را در سطوح مختلف مدیریتی خرد و کلان انجام داد و به نظر می‌رسد که در راستای همین تغییرات، بعد از انتخاب مدیرعامل نیز، شاهد ادامه تغییرات در بخش‌های دیگر باشگاه باشیم.