تولید و عرضه ۱۵۴محصول لبنی به بازارهای داخلی و خارجی
تولید و عرضه ۱۵۴محصول لبنی به بازارهای داخلی و خارجی
مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی گفت: با افزایش ۳۰ درصدی تولید ،۱۵۴ قلم را در بازارهای داخلی عرضه و خارجی عرضه می‌کنیم

به گزارش عصرتبریز، سید جلال هاتف غازانی، روز سه شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شرکت پگاه قدیمی‌ترین کارخانه لبنی کشور است گفت: این شرکت با ۷۰ سال سابقه حضور فعال در تولید محصولات لبنی، موجب افتخار در استان و سطح کشور به شمار می‌رود.

وی با اظهار به اینکه این شرکت روزانه ۳۳۰ تن شیر خام صنعتی را تحویل و به محصولات تولیدی تبدیل می‌کند، ادامه داد: در این شرکت ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر نیز در پخش فعالیت دارند که در مجموع ۵۲۰ نفر مستقیم و ۱۰ هزار نفر غیر مستقیم شریک تجاری فعال هستند.

مدیرعامل شرکت پگاه استان با اشاره به اینکه با افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات در حال حاضر ۱۵۴ قلم را در بازارهای داخلی عرضه و صادر می‌کنیم، افزود: در طی دو سال اخیر ۳۰ قلم محصول جدید روانه بازار شده شده است.

او عنوان کرد: در راستای تولید محصول شیر خشک نوزادان، موفق به تولید مواد تحریمی این محصول در داخل شده و به تبع آن وارد عرصه دانش بنیان شده‌ایم.

غازانی به افتخارات این شرکت، اشاره کرد و افزود: کسب لوح و تندیس واحد نمونه کشوری از وزارت صنعت، جایزه ملی کیفیت ایران، کسب تندیس واحد منتخب کشوری و نمونه استانی استاندارد، واحد نمونه کارگری در جشنواره، کسب نشان ملی اقتصاد مقاومت از جمله افتخارات این شرکت به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه پگاه آذربایجان شرقی در ۷۰ سال فعالیت خود در عرصه توسعه کارخانه، فعالیت‌های خوبی را به ثمر رسانده است تاکید کرد: تولید محصولات سلامت محور و ایمن در راستای اهمیت پدافند غیرعامل و تولید محصولات لبنی برای بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت شمال غربی کشور در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت پگاه استان، ادامه داد: تولید محصولات سلامت محور و ایمن در راستای اهمیت پدافند غیرعامل و تولید محصولات لبنی برای بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت شمال غربی کشور در دستور کار است.

وی گفت: تولید دانش بنیان در راستای عمل به مولفه‌های اقتصاد مقاومت مقام معظم رهبری ما را موظف کرده است تا همیشه دانش خود را به روز نگه داشته و در این راستا باید کار از ما و علم از دانشجوها باشد.

هاتف با بیان اینکه در راستای ارتقا کیفیت محصولات تولیدی کشور، به رشد صادرات و تکمیل سبد محصولات صادراتی باید توجه ویژه‌ای بشود، عنوان کرد: ما صادر کننده محصولات لبنی از جمله شیر خشک، کره، شیرهای استریل و پنیر به کشورهای اوراسیا از جمله آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و به صورت مستقیم کشور روسیه کشورهای عربی، عراق، افغانستان و پاکستان هستیم.

مدیرعامل شرکت پگاه استان، کمک به توسعه صنعت و دامپروری استان را از جمله دستور کار این شرکت عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان از جمله اهداف این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۳۳۰ تن شیر خام صنعتی از استان‌های همجوار وارد می‌شود، اظهار کرد: در زمینه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال تاکنون ۲۴۰۰ سرپرست خانوار وارد بازار کار شده و در حال حاضر ۱۰ هزار نفر نیز فعالیت غیر مستقیم دارند.

هاتف ابراز کرد: برگزاری مراسم های کوهپیمایی، غبار روبی، دیدار و مشارکت با نهاد های انقلابی، کمک های جهادی در حوادث طبیعی جز مسئولیت های اجتماعی شرکت پگاه استان به مشار می رود.

او با بیان اینکه با تبدیل وضعیت ۹۰ نفر از نیروی انسانی این شرکت باعث ایجاد انگیزه برای دیگر کارکنان شده‌ایم، ادامه داد: مگا پروژه تولید شیرخام در استان، پایه ضعیفی داشته در تلاش هستیم تا در روزهای آینده حداقل نصف نیاز شیر خام صنعتی را تامین و تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت پگاه استان، با تاکید بر اینکه کاهش سرانه مصرف لبنیات در کشور و استان باید دغدغه مسئولین باشد، عنوان کرد: بخشی از یارانه اختصاصی لبنیات در کشور برداشته شده و به دنبال آن ما باید منتظر تبعات سلامتی جامعه، کوتاهی قد کودکان، پوکی استخوان و غیره باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در گذشته با ۷۰ برند لبنیاتی استان و ۱۰۰ برند لبناتی کشور همکاری داشتیم، گفت: در حال حاضر از این ۷۰ برند استان تعداد انگشت شماری باقی مانده و بقیه فعالیت نمی‌کنند که به دنبال آن میزان تولید قبلی کاهش یافته و این امر فاجعه‌ای برای جامعه است.

هاتف بیان داشت: سرانه مصرف لبنیات در کشور ما ۱۰ درصد است، این در حالی است که در کشورهای پیشرفته این سرانه ۷۰ کیلوگرم اعلام شده است.

او ابراز کرد: دل نگرانی در عرصه تامین نقدینگی و بحث تحریم در صنعت ما بسیار خودنمایی می‌کند که سعی می‌کنیم از تاثیر منفی آنها در تولید جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت پگاه استان با اشاره به اینکه مجموعه ما مجموعه‌ای ولایت مدار است، اظهار کرد: ۹۰ درصد کارکنان این شرکت در حوزه بسیج فعال بوده و ما خود را مدیون تمام نیروهای امنیتی می‌دانیم چرا که فعالیت کارخانه در نیمه‌های شب به وسیله امنیت حاکم در سراسر شهر است.