اعمال محدودیت تردد افراد غیربومی در اسکو
اعمال محدودیت تردد افراد غیربومی در اسکو
اسکو - فرماندار شهرستان اسکو گفت: از اولین ساعات بامداد جمعه از وارد شدن افراد و خودروهای غیر بومی به شهرهای این شهرستان جلوگیری می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، بابک رضی منش با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری، صیانت از جان مردم و حفظ سلامت همه شهروندان به درخواست بیش از ۸۰ درصد مردم در سطح شهرستان همزمان با کل کشور از امروز تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف این طرح علاوه بر اینکه در خانه بمانیم، به خانه برگردیم بوده و ضروری است مسافران سریعاً به خانه‌های خود برگشته و کسانی که قصد مسافرت دارند همین الان سفر خود را لغو کنند. چون جرایم سنگینی برای آنها در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: در این طرح، از ورود افراد غیربومی به شهرهای شهرستان جلوگیری خواهد شد و ملاک تشخیص بومی یا غیربومی بودن افراد نیز کد ملی شخص و شماره پلاک و بیمه‌نامه خودرو است، برای تضمین اجرای این طرح نیز جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو به مدت یک ماه برای متخلفان پیش‌بینی شده است.

رضی منش ادامه داد: بر اساس این طرح، تنها ورود افراد ساکن شهرستان اسکو در شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی و روستاهای تابعه مجاز بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است و از ورود آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد و با متخلفین شدیداً برخورد خواهد شد. خودرو رانندگان متخلف به مدت یک ماه توقیف و هزینه‌های جانبی اخذ و علاوه بر این پنج میلیون ریال نیز جریمه خواهند شد.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه تأمین مایحتاج ضروری مردم از اهداف اصلی این طرح است تصریح کرد: فقط واحدهای صنفی تأمین کننده مایحتاج عمومی و ضروری مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز و بقیه واحدهای صنفی در این ایام تعطیل خواهند شد. محل کار اصناف خاطی به مدت یک ماه پلمب خواهد شد.

رضی منش ادامه داد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور مقابله با ویروس کرونا بانک‌ها به صورت شیفتی کار خواهند کرد و ادارات دولتی نیز با حداقل نیرو دایر خواهند بود.

وی همچنین از ممنوعیت تردد تاکسی‌های درون و برون شهری و آژانس‌های تلفنی نیز به جز موارد اورژانسی در طول اجرای این طرح خبر داد و گفت: ضروری است هموطنان و همشهریان از ترددهای غیرضروری و حضور در اماکن عمومی، به شدت پرهیز کنند.

فرماندار شهرستان اسکو در پایان تصریح کرد: هرگونه مراسم اجتماعی رسمی و غیر رسمی در این مدت ممنوع می‌باشد و در روز ۱۳ فروردین روز طبیعت از هرگونه تمرکز و تراکم جمعیت جلوگیری خواهد شد.