انجام ۱۰۷ هزار ماموریت اورژانسی در آذربایجان‌شرقی
انجام ۱۰۷ هزار ماموریت اورژانسی در آذربایجان‌شرقی
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: درسال ۹۸ کارشناسان اورژانس در مجموع، ۱۰۷ هزار و ۸۹۷ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی انجام دادند.

به گزارش عصرتبریز، فرزاد رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۵.۳۷ درصدی ماموریت‌های اورژانس در مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: از مجموع این ماموریت‌‌ها ۸۷ هزار و ۹۳۳ مورد ماموریت غیرتصادفی و ۱۹هزار و ۹۶۵مورد ماموریت تصادفی بود.

وی ادامه داد: ۴۲ هزار و ۷۴۸ بیمار غیرتصادفی و ۱۹هزار و ۴۸۱ مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس این مرکز به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

متخصص طب اورژانس دانشگاه گفت: کارشناسان اورژانس برای ۲ هزار و ۲۸۹ مصدوم تصادفی اقدامات درمانی در محل انجام دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه فوتی‌های تصادفات رانندگی ۶.۵۳ افزایش داشت، خاطرنشان کرد: در مجموع فوت ۳ هزار و ۶۰ نفر در ماموریت‌های غیرتصادفی و ۳۱۰ نفر در ماموریت‌های تصادفی توسط کارشناسان اعزامی این مرکز تائید شد.

رحمانی اضافه کرد: در این مدت برای ۵ هزار و ۶۷۳ بیمار قلبی، ۳ هزار و ۴۵۵ بیمار تنفسی، ۹۱۲ نفر به‌دلیل سکته مغزی، ۲ هزار و ۸۱۷ مورد به‌دلیل سقوط، ۲ هزار و ۸۵۵ نفر به‌علت مسمومیت غیر از مونوکسید کربن و ۸۶۳ نفر به‌دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شده است.