
با راه اندازی خط تولید این خودرو خواهیم توانست سالانه بیش از یک هزار دستگاه خودرو تولید کنیم.
عصر تبریز:رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور گفت: با پیگیریهای مدیریت ارشد استان، مجوز تولید خودرو در استان دریافت شده تا انجمنهای تخصصی خودرو و نیروی محرکه و انجمن کارفرمایان تولیدکننده قطعات خودرو پیشگام برای تولید خودرو با برند اروپایی در تبریز باشند.
رضا پاشائی، رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور در جمع خبرنگاران با تقدیر از عملکر استاندار آذربایجان شرقی در پیشنهاد به وزریر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر راه اندازی خط تولید خودرویی با برند اروپایی در تبریز، اظهار داشت: با راه اندازی خط تولید این خودرو خواهیم توانست سالانه بیش از یک هزار دستگاه خودرو تولید کنیم.
وی با بیان اینکه با راهاندازی این خط تولید خودرو می توان برای بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرد، خاطرنشان کرد: درصورت تحقق این مهم شاهد کاهش بخشی از مشکلات قطعه سازی و خودروسازی استان خواهیم بود.
پاشائی با تشریح روند پیگیری و راهاندازی این خط تولید در استان گفت: با پیگیریهای مدیریت ارشد استان، مجوز تولید خودرو در استان دریافت شده و از استانداری پیشنهاد شده تا انجمنهای تخصصی خودرو و نیروی محرکه و انجمن کارفرمایان تولیدکننده قطعات خودرو پیشگام تشکیل شرکتی برای تولید خودرو با برند اروپایی شوند.
رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور با بیان اینکه حضور اعضای این دو تشکل موجب میشود که اعضای سایر تشکلها نیز برای سرمایهگذاری برای تولید خودرو در استان تشویق شوند، افزود: تبریز از دیرباز قطب قطعهسازی کشور بوده است که باید این جایگاه احیا و معرفی شود.
وی با بیان اینکه استانهای دیگر کشور با انتشار خبر تولید خودرو با برند اروپایی در تبریز، رایزنیهای بسیاری برای جلب نظر سرمایهگذاران داخلی و خارجی در جهت اجرای طرح تبریز در استان خود را دارند، گفت: خوشبختانه استاندار آذربایجانشرقی و معاونت اقتصادی مصمم به تحقق این امر در استان هستند که بایستی پیگیریهای جدی در این زمینه صورت گیرد.
پاشائی ادامه داد: خودرویی باید به کشور وارد شود که دارای برند مطرح و با ارزشی است، با واردات خودروهای چینی مخالف هستم و اگر وضع به همین روال و بدون تغییر نگرش پیش رود، روزی فرا خواهد رسید که همین خودروهای چینی، کمر صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور را خم خواهد کرد.
رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آذربایجانشرقی در قطعه سازی و مجموعه سازی جایگاه ویژه ای در کشور دارد، ولی به جرات می توان گفت که استان در این زمینه در حال از دست دادن جایگاه واقعی خود است که این موضوع نگرانی اکثر فعالان این حوزه را در پی دارد.
وی با بیان اینکه بیش از نصف کارخانهها در حوزه قطعه سازی، تعطیل شده و یا با توان و ظرفیت کمتر از ۳۰ درصدی خود کار می کنند، تصریح کرد: کیفیت خودروهای تولیدی کشور باید افزایش و قیمت آنها کاهش یابد، اگر به جای واردات بی رویه خودرو، تکنولوژی ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی را وارد کنیم، هم قیمت خودرو کاهش پیدا کرده و هم کیفیت تولیدات افزایش می یابد.