راه اندازی شبکه  اینترنت بی‌سیم محلی در تبریز
راه اندازی شبکه  اینترنت بی‌سیم محلی در تبریز

برای نخستین بار در کشور تلاش داریم یک چتر وای فای ( شبکه اینترنت بی‌سیم محلی) با توجه به معرفی شدن تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام راه‌اندازی کنیم.

عصر تبریز:مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: برای نخستین بار در کشور تلاش داریم یک چتر وای فای ( شبکه اینترنت بی‌سیم محلی) با توجه به معرفی شدن تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام راه‌اندازی کنیم.

بهمن حسین‌زاده عصر امروز در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به معرفی شدن تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، اظهار داشت:  بر همین اساس باید بحث ارتباطات  نیز توسعه و گسترش یابد و با توجه به این مسئله تلاش داریم یک چتر وای فای ( شبکه  اینترنت بی‌سیم محلی) ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین بار در ایران مطرح می‌شود و با توجه به اینکه تکنولوژی و مجوز این امر در استان وجود دارد تلاش داریم تا در استان راه‌اندازی کنیم.

حسین‌زاده ادامه داد: بر همین اساس برای تسریع در اجرای این بحث این امر با حضور بخش خصوصی انجام خواهد شد و همچنین شهرداری تبریز نیز از تحقق این امر استقبال کرده است.

مدیرعامل شرکت گسترش ارتباطات مبنا نیز در این نشست با بیان اینکه تبریز شهری با فرهنگ کاری و اقتصادی مناسب است، افزود: با توجه به وجود بخش اقتصادی خوب در تبریز پیچیدگی‌های فرهنگ اقتصادی وجود ندارد و بر همین اساس مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

محمد اسمی، ادامه داد: ما به عنوان بخش خصوصی برای توسعه سیستم ارتباطات در شهر تبریز آماده‌ایم تا همکاری لازم برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در بخش فناوری را انجام دهیم.

وی با اشاره به دیدگاه مناسب دولت تدبیر و امید به بحث فناوری اطلاعات، ادامه داد: بحث فناوری اطلاعات در جامعه آینده بحث زیربنایی خواهد بود و به عبارتی دیگر آی تی یک ضرورت امکان‌ناپذیر در آینده خواهد بود.