۵ دلیل که شما را از مراجعه به بازار روز فروش خودرو باز می‌دارد!
۵ دلیل که شما را از مراجعه به بازار روز فروش خودرو باز می‌دارد!
وارد نمایشگاه فروش خودرو همراه مکانیک شوید و خودروهای کارشناسی‌شده آن را ببینید تا بتوانید خرید و فروش مطمئنی داشته باشید.

به گزارش عصرتبریز، بازار روز خودرو یکی از مکان‌هایی است که با هدف تسهیل خرید و فروش خودرو به‌دور از دسترس نمایشگاه داران و دلالان ایجاد شده است تا هم خریداران و فروشندگان به‌راحتی یکدیگر را پیدا کنند و هم قیمت‌ها به صورت حبابی افزایش پیدا نکند. با این وجود، فروش خودرو در بازار روز خودرو هم مسائل، مشکلات و همچنین نکات خاص خود را دارد. در این میان فروشندگان به عنوان مالکان خودرو باید حواس خود را بیشتر از همه جمع کنند. در ادامه به برخی از مسائل بازار روز خودرو اشاره خواهیم کرد.

به ۵ دلیل نباید از بازار روز خرید و فروش خودرو استفاده کرد:

۱- اتلاف وقت زیاد، آن هم در روز تعطیل

معمولاً بازار روز خودرو در شهرهای مختلف، برای روزهای تعطیل مانند جمعه برنامه ریزی شده اند. حضور در روز جمعه در بازار روز خودرو می‌تواند تا حد زیادی وقت شما را تلف کند. معمولا در این بازار خودروهای سالم با مشخصات فنی بهتر معمولاً در اولین لحظات ورود به بازار به فروش می‌رسند، به همین دلیل این ذهنیت ایجاد شده است که همه اتفاقات خوب در ساعات اولیه صبح خواهد افتاد؛ بنابراین اگر بخواهید در فروش خودروی خود موفق باشید شما نیز بایستی در ساعات اولیه صبح روز تعطیل در بازار روز خودرو حضور داشته باشید.

۲- کارشناسی غیر حرفه‌ای خودرو

کارشناسان حاضر در محل بازار روز خودرو، معمولاً خودرو را به‌صورت سرسری و خیلی سطحی بررسی می‌کنند. این کارشناسان مسایل فنی موتور را فقط در حد صدای آن و مابقی مسایل فنی مانند زیرو بند و جعبه دنده را بر طبق شرایط ظاهری خودرو کارشناسی و تعیین می کنند. درصورتی‌که یک‌بار از نزدیک این فرآیند را مشاهده کرده باشید، به این نتیجه خواهید رسید که کارشناسی تخصصی‌ای انجام نمی شود. طبق آمار، ۳ چهارم خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند و اگر خودرو به دقت و به صورت تخصصی کارشناسی نشود، می‌تواند باعث ضرر چند میلیونی خریدار و فروشنده شود.

۳- قیمت‌گذاری عجیب و غریب خودروهای دست دوم

علاوه‌بر کارشناسی غیراصولی و غیرتخصصی، قیمت‌گذاری نیز در بازار روز خودرو کاملاً غیرحرفه‌ای انجام می‌شود که می‌تواند برای مالک خودرو به‌عنوان فروشنده و همچنین خریدار ضرر و زیان بسیاری به‌همراه داشته باشد. درصورتی‌که در دو هفته متوالی به بازار روز خودرو مراجعه کنید و قیمت‌ها هم نوسان خاصی را تجربه نکرده باشند، خواهید دید که قیمت‌گذاری در این دومرتبه چقدر با هم تفاوت دارد.

۴- حضور دلالان یکی از عوامل مشکل‌زا

همان‌طور که گفته شد، رسالت ایجاد بازار روز خودرو کاهش قیمت و حباب در قیمت خودرو بوده و سعی شده است تا مصرف‌کنندگان به‌راحتی بتوانند یکدیگر را در نقش‌های خریدار و فروشنده خودرو بیابند؛ اما متأسفانه با راه‌یابی دلالان خودرو به این بازار معمولاً این افراد در پوشش مصرف‌کننده به فروشنده‌های مختلف مراجعه می‌کنند و با ترفندهایی که تخصص آن‌ها است سعی در خرید خودرو به قیمت‌های پایین‌تر از قیمت کارشناسی شده یا قیمت مدنظر فروشنده دارند. این دلالان معمولا در مبادی ورودی بازار و حتی قبل از کارشناسی حضور دارند و سعی می کنند خودرو هایی با مشخصات مناسب را شناسایی کرده و پیش از ورود به محوطه بازار فروشنده را قانع کنند که خریدار خوبی برای خودرو وی هستند.

این دلالان علاوه بر این با مقایسه های غیر اصولی در ردیف های مختلف سعی می‌کنند قیمت ها را به نفع خود تغییر دهند. اصول کار آن ها معمولا در ابتدای صبح کاهش قیمت‌ها و در ساعات پایانی افزایش قیمت‌ها است. چرا که معمولا خریدهای خود را انجام داده اند و قیمت های ساعات پایانی می تواند مرجع خوبی برای فروش خودروهای آنان در طول هفته باشد.

۵- تنظیم قولنامه بدون توجه به مسائل حقوقی

یکی دیگر از مشکلاتی که در بازارهای روز خودرو برای خریداران و فروشندگان وجود دارد، عدم حضور کارشناسان حقوقی برای تنظیم قولنامه به‌صورت تخصصی و غیرحرفه‌ای است. بنابراین خریداران و فروشندگان مجبوراند تا به‌صورت معمول نوشته‌ای را به‌عنوان قولنامه بین خود تنظیم و امضا کنند. این مشکل در زمانی حادتر خواهد بود که یک طرف معامله یک دلال خودرو قرار گرفته باشد.

به برخی از مشکلات روش سنتی فروش در بازار خودرو پرداختیم؛ اما اگر بخواهیم گرفتار این مشکلات نشویم و خودروی خود را آسان و با بهترین قیمت بفروشیم، باید از چه راهی استفاده کنیم؟

فروش خودرو سفارشی همان راه منطقی، بی‌دردسر و مطمئنی است که افراد آگاه و امروزی از آن استفاده می‌کنند. در روش فروش سفارشی خودرو که در سراسر دنیا هم به‌عنوان بهترین روش فروش خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این روش شما نیازی به مراجعه به بازار خودرو یا آگهی کردن خودرو در سایت‌های مختلف وجود ندارید، همچنین به هیچ تماسی از سمت خریدار پاسخ نمی‌دهید، نگرانی بابت تعیین قیمت دقیق خودرو نیز در این روش وجود ندارد، خبری از روبه‌رو شدن با واسطه‌های متعدد نیست و ریسک تنظیم قولنامه ازبین رفته است. مهم‌تر این‌که برای استفاده از این طرح نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای ندارید!

همین الان وارد نمایشگاه فروش خودرو همراه مکانیک شوید و خودروهای کارشناسی‌شده آن را ببینید تا بتوانید خرید و فروش مطمئنی داشته باشید.

محتوای این تبلیغات توسط سفارش دهنده تهیه شده است.