باید شرایط برای توسعه حمل و نقل پاک مهیا شود
باید شرایط برای توسعه حمل و نقل پاک مهیا شود
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: باید شرایط را برای توسعه حمل و نقل پاک مثل دوچرخه و حذف خودرو برای مسیرهای کوتاه مهیا کنیم.

به گزارش عصرتبریز، اصغر آدی‌بیگ در جلسه شورای ترافیک استان آذربایحان‌شرقی، اظهار داشت: برای کاهش آلودگی هوا علاوه بر ترغیب شهروندان به اخذ معاینه فنی خودرو خود و اطمینان از بی‌نقص بودن آن، باید شرایط را برای توسعه حمل و نقل پاک مثل استفاده از دوچرخه برای ترددها با ایجاد مسیر امن و حذف خودرو برای مسیرهای کوتاه آماده کنیم.

او افزود: توسعه حمل و نقل انسان‌گرا، توسعه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کلانشهرها می‌تواند انتخاب معیارهای صحیح و مناسب برای مسیرهای دوچرخه در مناطق مختلف با توجه به موقعیت مکانی و عوامل موثر بر آن باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

آدی‌بیگ ادامه داد: در نتیجه گسترش دوچرخه‌سواری در امر حمل و نقل درون شهری، گذران اوقات فراغت توسط افراد مختلف بیشتر گردد، چرا که امنیت و آرامش خاطر شهروندان از فاکتورهای اولیه‌ای است که در نظر گرفته می‌شود و این امر با تعامل و همکاری همه‌جانبه مجموعه شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط شهری و شهروندان امکان‌پذیر است.