مسابقات زورخانه‌ای را به مناسبت روز جهانی صلح برگزار کردیم
مسابقات زورخانه‌ای را به مناسبت روز جهانی صلح برگزار کردیم
مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: مسابقات زورخانه‌ای را به مناسبت روز جهانی صلح برگزار کردیم تا در راه تبلیغ این پیام مهم، سهمی داشته باشیم.

به گزارش عصرتبریز، امیر رضا آیرم، مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای، در گفت‌‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: مسابقات زورخانه‌ای را به مناسبت روز جهانی صلح برگزار کردیم و قصد داشتیم با زبان ورزش پیامی را به جهان بفرستیم. ۵۴ شرکت‌کننده از ۱۴ کشور و ۳ قاره مختلف در این مسابقات شرکت کردند. پیام ما صلح برای تمام جهان است. پیامبر بزرگوار اسلام مُبلغ چنین پیامی بود و ما هم قصد داشتیم در این راه سهمی داشته باشیم، زیرا فرهنگ زورخانه‌ای مبتنی بر جوانمردی و نوع دوستی است. خدا را شکر رقابت‌ها به خوبی برگزار شد و امروز هم مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

آیرم با اشاره به اینکه فقط ورزشکاران ایرانی به صورت حضوری در مسابقات زورخانه‌ای شرکت کردند، گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شد. از آن جایی که ما میزبان بودیم، ورزشکاران ما باید به صورت حضوری در مسابقات شرکت می‌کردند. مبنا و برنامه ما برای برگزاری مسابقات قاره‌ای و جهانی که میزبانی آن را برعهده داریم، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. ویروس کرونا نباید مانع فعالیت‌های ما شود. به همین دلیل ما کارمان را شروع کردیم و قبل از این مسابقات، یک دوره آموزشی برگزار شد. انشاالله مسابقات قاره‌ای و جهانی را هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای درباره برنامه‌های این فدراسیون برای بهتر برگزار شدن مسابقات زورخانه‌ای، تصریح کرد: در گذشته چنین شرایطی نداشتیم و طبیعتا از تجربه زیادی برای برگزاری مسابقات برخوردار نیستیم؛ بنابراین پس از برگزاری هر دوره از مسابقات، نواقص و آسیب‌ها را شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام می‌کنیم تا برنامه‌ها را دقیق‌تر و بهتر پیش ببریم. با توجه به شرایطی که وجود دارد، نمی‌توانیم در خارج از کشور کار تیمی انجام دهیم و از طرف دیگر برخی از کشور‌ها هم شرایط مناسبی ندارند؛ بنابراین همزمان با تجهیز فدراسیون خودمان، باید به فدراسیون دیگر کشور‌های عضو فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هم کمک کنیم تا خودشان را تجهیز کنند.