لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز
لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید کرد.

به گزاترش عصرتبریز، احمد موقری در جلسه‌ “جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز”، بر ضرورت درک واقعیت‌های جامعه و نیازمندی‌های مردم به داشتن محیطی امن و دور از شلوغی‌های شهر، تسهیل در رفع این نیازمندی‌ها از طریق صورتجلسه‌های قانونی و احداث شهرک‌های ویلایی در چندین نقطه از شهر تبریز و سایر شهرستان‌ها برای جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم مرتبط با این حوزه اشاره کرد.

وی همچنین بر ممانعت از خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سودجویان تأکید کرد و گفت: مبارزه نکردن با تخریب منابع غذایی از سوی هیچ نهاد و ارگان دولتی یا خصوصی پذیرفته نبوده و همگی باید برای تأمین امینت غذایی جامعه، دغدغه مبارزه با این عوامل و موضوعات را داشته باشیم.

وی بر لزوم ایجاد هماهنگی‌های اولیه و لازم قبل از اعزام تیم‌های امحاء و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: بنگاه‌های معاملات املاک نمی‌توانند بدون استعلام از جهاد کشاورزی نسبت به خرید و فروش اراضی کشاورزی اقدام کنند و در صورت عدم استعلام و تخلف از قوانین و مقررات جاری، باید براساس دستور قضایی پلمب شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، اجرای احکام قلع و قمع با رعایت حساسیت‌های موجود و با هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط را عامل اساسی موفقیت در اجرای آن‌ها دانست و افزود: اجرای این احکام با رعایت مقدمات لازم، توجیه مرتکبان و سایر عوامل دخیل، می‌تواند بسیار موفقیت آمیز بوده و از تجری متخلفان و سودجویان جلوگیری کند.

به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، در این جلسه نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی استان و نیروی انتظامی به عنوان عوامل اجرایی احکام قلع و قمع به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.