جلسه تولید مجتمع مس سونگون برگزار شد
جلسه تولید مجتمع مس سونگون برگزار شد
جلسه تولید مجتمع مس سونگون با حضور «اردشیر سعدمحمدی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و «الله‌وری دهقانی»، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش عصرتبریز، در این جلسه که با حضور احمد انارکی محمدی رییس هیات‌مدیره شرکت مس، سامان مرتاض، احمد افضلی نیری و داود مختار پور از اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران شرکت مس و مدیران مجتمع مس سرچشمه و شهربابک برگزار شد عملکرد تولیدی مجتمع مس سونگون از ابتدای سال جاری تا کنون و همچنین روند پیشرفت طرح‌های توسعه این مجتمع مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار دهقانی ضمن اشاره به مشكل كمبود نیروی برق در شمال كشور ‌و با توجه به ظرفیت سدهای منطقه، خواستار ایجاد نیروگاه در منطقه شد.

وی همچین با اشاره به مشكل بیكاری جوانان منطقه، طرح‌های توسعه را عاملی مؤثر برای رفع این مشكل اساسی نام برد.

دهقانی همچنین به ضرورت همسان‌سازی حقوق شركت‌های پیمانكاری و نیروهای رسمی هم اشاره كرد و افزود: این مهم مگر با حمایت‌ها و ارائه راهكارهای قانونی و ایجاد حاشیه امن برای این عزیزان میسر نخواهد شد.

در این جلسه همچنین آقایی بیات ماكو، مدیر مجتمع مس سونگون هم از روند رو به رشد تولید و طرح‌های توسعه مجتمع خبر داد و گفت: با وجود كمبود برق، با صرفه‌جویی حداكثری همكاران در بخش‌های مختلف مجتمع، خط تولید با قدرت تمام به كار خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های آقای سعدمحمدی مدیرعامل شركت ملی صنایع مس ایران، افزود؛ حسب پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته شاهد پیشرفت‌های خوبی در پروژه‌های برق، آبرسانی، گازرسانی و لیچینگ هستیم و در آینده نزدیك شاهد افتتاح كارخانه آهك هیدراته اهر و ابلاغ قرارداد فاز ٣ تغلیظ و معرفی پیمانكار پروژه‌های كاتد خواهیم بود.

بیات ماكو همچنین در اخر از تلاش تمام همكاران در شرایط بخران كرونا و محدودیت‌های آن تقدیر كرد.

سعدمحمدی، مدیرعامل شركت مس از دستیابی شركت به ركوردهای تاریخی خبر داد و گفت: ٣ الی ٤ درصد رشد در تولید را شاهد هستیم كه سود شركت امسال بالغ بر ١٧٠ هزار میلیارد بود و تا پایان سال به سود ٢٠٠ هزار میلیارد هم دست خواهیم یافت.

وی همچنین از اكتشافات حفاری ٨٣ هزار متری تا ١٠٠ هزار متری اشاره كرد و سرمایه‌گذاری ٢٠٠ هزار میلیارد ریالی دو پروژه فاز ٣ تغلیظ و طرح كاتد را منشأ خیر و عامل تحولات عظیم اشتغال‌زایی و سود و درآمد منطقه عنوان كرد.

سعدمحمدی در پایان افزود: شركت مس خود را مكلف به اجرای پروژه‌های زیرساختی و بنیادی در منطقه در جهت آبادی و توسعه آن می‌داند و رمز موفقیت و نیلِ به این هدف با اتحاد و یكرنگی و همدلی و تلاش كاركنان و پرسنل میسر می‌شود كه موجب قرار گرفتن شركت در بین ١٠ شركت برتر جهان در حوزه صنعت مس خواهد بود.