تلاش برای راه‌اندازی دومین بسکت آتش‌نشانی در تبریز
تلاش برای راه‌اندازی دومین بسکت آتش‌نشانی در تبریز
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز گفت: اولین بسکت آتش‌نشانی برای اتفای حریق‌های بزرگ و جنگلی برای اولین بار در تبریز رونمایی شد و در پی راه‌اندازی دومین بسکت نیز هستیم.

به گزارش عصرتبریز، علیرضا زبردست در آیین رونمایی از نخستین بسکت آتش‌نشانی کشور گفت: این برای نخستین بار است که در آتش‌نشانی‌های کشور از این بسکت‌ها رونمایی و استفاده می‌شود.

او افزود: در آینده دومین بسکت نیز خریداری و به آتش‌نشانی تبریز ملحق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری تبریز و وزارت دفاع، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین شهرداری و وزارت دفاع در مواقعی که نیازی به امداد باشد با استفاده از این بسکت‌ها امدادرسانی انجام می‌شود.

زبردست، تجهیز سازمان آتش‌نشانی به مواد آتش خاموش‌کن جدید را دومین رونمایی امروز دانست و گفت: تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان وزارت دفاع اقدام به ساخت مواد جدید آتش خاموش‌کن کردند که به مراتب عملکرد بهتری نسبت به مواد مرسوم فعلی دارند.

او ادامه داد: این مواد جدید در آتش‌نشانی شهرداری تبریز مورد آزمایش قرار گرفته و پس از تایید کیفیت امروز رسماً در شهرداری تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز گفت: بر اساس نیاز جامعه و استانداردهای موجود در حال تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی به تجهیزات مدرن از جمله پهبادهای شاسایی و عملیاتی و ربات‌های غواص و آتش‌نشان هستیم.

زبردست اظهار داشت: در کنار تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی به تجهیزات مدرن، امکانات مرسوم مورد نیاز نیز تامین می‌شود.