ضرورت توجه به مسائل پرورشی در آموزش مجازی دانش‌آموزان
ضرورت توجه به مسائل پرورشی در آموزش مجازی دانش‌آموزان
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با تداوم آموزش‌های غیرحضوری مدارس مسائل پرورشی در اولویت‌های بعدی قرار گرفته است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در دیدار با تعدادی از مدیران، مسؤولان و معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هدایت دانش‌آموزان به راه راست و نجات از ظلمت اساس کار معلمی است، اظهار داشت: از نگاه امام راحل معلمان شبیه انبیا هستند و انسان در حیات معنوی خود بیش از هر کسی از معلم و مربی خود تأثیر می‌پذیرد.

امام جمعه تبریز معلمان را شریک خوبی‌ها و بدی‌های دانش‌آموزان خود دانست و ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی معلمان در تربیت دانش‌آموزان باید فعالان حوزه امور تربیتی و پرورشی از افراد متخصص و متعهد باشند تا امر قرآن مبنی بر تقدم تربیت بر تعلیم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تأثیرات آموزش مجازی بر موضوع تربیتی دانش‌آموزان گفت: با شیوع کرونا و تداوم آموزش‌های غیرحضوری مدارس مسائل پرورشی در اولویت‌های بعدی قرار گرفته و معلمان نمی‌توانند به شکل صحیح و اساسی در موضوعات تربیتی و پرورشی ایفای نقش کنند.

آل‌هاشم با بیان اینکه معلمان تربیتی و پرورشی حکم پدر را بر کودکان دارند، یادآور شد: باید با هم‌افزایی تشکل‌های فعال در آموزش و پرورش و ارتقا سطح همکاری‌های بین بخشی، شاهد توجه بیشتر به مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: بعد از مادر، معلم و مربی نقش بسیار مؤثری در تربیت و سازندگی روحی بچه‌ها دارد، از این رو مربیان تربیتی کودکانی تحویل جامعه می‌دهند که از اخلاق و شخصیت اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: معاونت پرورشی حساس‌ترین بخش آموزش و پرورش است.