پل عینالی تبریز همزمان با روز پاسدار افتتاح می‌شود
پل عینالی تبریز همزمان با روز پاسدار افتتاح می‌شود
شهردار منطقه ۱ تبریز از افتتاح و بهره برداری از پروژه پل عینالی همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، اکبر پورخردمند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه‌های مهم حوزه حمل و نقل و تسهیل در عبور و مرور منطقه ۱ جهت ایجاد ایمنی و روان سازی مسیرهای پرتردد، یکی از این پروژه‌ها اجرای پل عینالی در مسیر ارتباطی پارکینگ عون بن علی به ضلع جنوبی اتوبان پاسداران است که به طول ۲۹۰ متر و عرض ۵.۵ متر بوده و نقش مهمی در ایجاد ارتباط این مسیر از بخش شمالی اتوبان دارد.

وی گفت: هزینه تملک و اجرای این پروژه ۱۵۵ میلیارد ریال است که با توجه به تراکم خودروها در روزهای تعطیل در مسیر عینالی و در زمان تخلیه خودروها از پارکینگ، همیشه شاهد ترافیک سنگینی در این محدوده بودیم که این پروژه در روان سازی و هدایت آرام خودروها به ضلع جنوبی اتوبان پاسداران تأثیرات مهمی را به جا خواهد گذاشت.

شهردار منطقه ۱ اشاره کرد: عرشه این پل کامپوزی، جنس پایه‌ها بتنی به تعداد دهانه ۲ و نوع تیرباکس فولادی است و این پروژه فردا روز چهارشنبه همزمان با روز پاسدار به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.