مسوولان دولت، مردم را بدبین نکنید!
مسوولان دولت، مردم را بدبین نکنید!
امام جمعه تبریز اشاره به کمبود مرغ و صف‌های طولانی مردم برای خرید آن گفت: مسئولان دولت! مردم را بدبین نکنید، بنده از همه مسئولان می‌خواهم تا رسیدگی کنند.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی آخرین نماز جمعه سال ۹۹ با اشاره به کمبود مرغ و صفهای طولانی مردم برای خرید آن گفت: مردم زیادی در صف مغازه مرغ‌فروشی ها جمع می شوند که وقتی علت را جویا شدم گفتند که مرغ داریم ولی چند ساعتی است که منتظر هستیم تا نماینده تعزیرات بیاید.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: مسئولان دولت! مردم را بدبین نکنید، بنده با رئیس سازمان صمت هم صحبت کردم و از همه مسئولان می‌خواهم تا رسیدگی کنند.

وی برنامه‌ریزی‌های غلط در بازار بورس و سرمایه، اجرای سیاست نادست در بازار ارز و طلا، عدم نظارت در صادرات و واردات و مقابله نکردن با پدیده شوم دلال در بازار از جمله دلایل اختلال در اقتصاد مردم ذکر کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سال ۹۹ را می‌توان سال کرونایی نامید و قطعا در سال‌های آتی با این عنوان یاد خواهد شد، گفت: کرونا تاثیر خود را در چند حوزه بیشتر نشان داد که یکی در اقتصادی و دیگری در روابط اجتماعی و خانوادگی و مهم‌تر از همه توقف انجام مناسک و عبادات، سیاسی و اجتماعی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم خاطرنشان کرد: البته در کنار اتفاقات به وقوع پیوسته کرونا می‌توان به جلوه‌های درخشان و خیره کننده ملت ایران در روزهای کرونایی هم اشاره کرد که با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب، راه افتادن امواج مبارک مواسات اجتماعی روح و جان تازه‌ای به جامعه بخشید و افق‌های جدید از همدلی و مواسات را گشود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افزود: فداکاری بی‌نظیر و کم مانند کادر بهداشت و درمان، جهاد پرستاران و پزشکان، حضور گروه‌های جهادی بسیج، طلاب و دانشجویان عظمت دوچندان به این صحنه‌ها بخشید و در مقابله ریشه‌ای در کشف و تهیه واکسن ایرانی یک کار قابل تحسینی انجام گرفت چرا که تلاش علمی و منضبط در طب اصیل سنتی یکی از این موضوعات بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در سال ۹۹ اقتصاد ایران در مثلث شوم کرونا، سوء مدیریت‌ها و تحریم بود ولی مردم ایران نجیبانه صبر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گف: در بخش تحریم هم در سال ۹۹ اوج گیری ظالمانه دشمن و فشار حداکثری آمریکا بود چراکه دشمن با اعمال ۲۳ ابزار تحریم و فشار حداکثری می‌خواست تا این فشارها را به آشوب‌های اجتماعی تبدیل کند ولی کیاست رهبر انقلاب و مقاومت مردم سال ۹۹ را تبدیل به سال فشار حداکثری به آمریکا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان، تقارن میلاد منجی عالم بشریت با روز سربازان گمنام امام زمان(عج) را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزارت اطلاعات تامین‌کننده امنیت است و در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی نقش زیادی دارد چراکه نقش این وزارت ایجاد فضای همدلی و بستری برای مبارزه با قاچاق‌ها، شرکت‌های صوری، تکفیری‌ها است.

وی اضافه کرد: مبارزه وزارت اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی و ریگی و کشف احتکار و قاچاق و تکفیری‌ها را نمی‌توان فراموش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات اطلاعاتی زیادی کرده‌اند به طوری که اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی شبکه سازمان یافته قاچاق زیورالات نقره از چین به کشورمان را کشف کردند.

وی بیان کرد: اخیرا اداره کل اطلاعات استان یک شبکه اختلال در صنایع پتروشیمی استان را کشف و افراد مرتبط آن را دستگیر کردند به طوری که این افرا ۱۲۲ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی را فروخته بودند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به برگزاری جشنواره ابوذر به همت بسیج رسانه گفت: ابوذر یک جشنواره بزرگی بود زیرا این جشنواره‌ها منجر به ارتقای کیفیت اخبار می‌شود زیرا اصحاب رسانه برای سالم‌سازی جامعه کمک زیادی می‌توانند بکنند.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان ۹۹ تخت‌خوابی تبریز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: از مسئولان این مجموعه و شخص رئیس ستاد اجرای فرمان امام تشکر می‌کنم که یک فرد خالص است و این خلوص منجر شده تا آمریکا عصبی شود و این ستاد را تحریم کند در حالی که هر جا بحران باشد، هر جا سیل و زلزله باشد این ستاد پیشرو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم از آتش‌نشانی، اورژانس، بیمارستان‌ها، نیروی انتظامی در خصوص عملکرد شایسته در کنترل چهارشنبه‌ آخر سال تشکر کرد.

وی فرا رسیدن نیمه شعبان و عید نوروز را تبریک گفت و افزود: امید است در سال جدید موفقیت‌های زیادی کسب کنیم و سال جدید مایه خیر و برکت برای مردم عزیز شود.
خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: نیمه شعبان امسال با سایر سال‌ها متفاوت است زیرا در سال ۱۴۰۰ دو نیمه شعبان داریم از این‌رو باید سال خود را مهدوی کرده و تمام مواردی که موجب تعجیل در ظهور امام زمان (عج) شود را انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: شیعیان در ایام غیبت وظایفی دارند تا با رفتار و کردار خود جامعه مهدوی را سامان بدهند و زمینه ظهور را فراهم سازند که این ویژگی‌ها عبارت است از بیان صفات امام زمان و ارزش و برکات ایشان برای جامعه، گرامی داشت کرامات و فضائل امام مهدی عج ، دعا برای فرج ایشان، ارتقای فکری و فرهنگی جامعه و تحقق عینی عدالت با اعمال خویش  است.

وی تاکید کرد: اینکه بگوییم ما را چه به آمریکا و سیاست و ظلم و ستم و استکبار؛ یک تفکر اشتباه است زیرا یکی از تکالیف فرد منتظر برای ظهور، مبارزه با استکبار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم گفت: انتظار یعنی مقابله با ظلم، دوری از فتنه و تفرقه است و عید نیمه شعبان عید تلاش و امید است.