مرغداری‌ها موظف به کشتار هستند
مرغداری‌ها موظف به کشتار هستند
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مرغداری‌ها موظف به کشتار مرغ‌های خود هستند و نباید در برابر قانون سرپیچی کرده و از آن سر باز زنند.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی روز سه‌شنبه در بازدید از یکی از واحدهای مرغداری تبریز با تاکید بر اهتمام جدی مدیریت استان برای تنظیم بازار گوشت مرغ، گفت: مرغداری‌ها موظف به کشتار مرغ‌های خود هستند و نباید در برابر قانون سرپیچی کرده و از آن سر باز زنند.

وی با اشاره به کمبود گوشت مرغ گرم در سطح این شهر و آذربایجان‌شرقی، افزود: با همت و پیگیری سازمان صمت و نیز مرغداران استان تلاش می‌شود کمبود این قلم از نیازهای عمومی مردم به زودی رفع شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی دلیل اصلی کمبود و گرانی گوشت مرغ در استان را یکسان نبودن قیمت این فرآورده گوشتی در شهرها و استان های مختلف کشور بیان کرد و اظهار داشت: بر همین اساس تولیدات گوشت مرغ بسیاری از شهرها به تهران ارسال شد که همین امر موجب گرانی و البته کمبود شد.

پورمحمدی با اشاره به توزیع نهاده های دامی به مرغداران آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: با مرغدارانی که این نهاده‌ها و جوجه‌های خود را در موعد مقرر از سوی دولت دریافت کرده‌اند اما اقدام به کشتار مرغ‌های خود نمی‌کنند، به شدت برخورد شده و در ماه‌ها و هفته‌های آینده نهاده‌های دامی آنها به طور حتم کاهش خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد طی روزهای آینده بازار گوشت مرغ و کمبود این ماده غذایی در آذربایجان‌شرقی به روند عادی خود باز گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید با بیان اینکه در حال حاضر سه میلیون و ۱۰۰ قطعه جوجه در مرغداری های استان وجود دارد، گفت: با تلاش های انجام شده و همکاری مرغداری ها و کشتارگاه ها به زودی کمبود گوشت مرغ گرم در سطح استان و به ویژه کلانشهر تبریز مرتفع می شود.

حبیب امین‌زاده از توزیع ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد طی روزهای گذشته در آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: طی روزهای آینده ۵۰۰ تن سهمیه دیگر نیز گوشت مرغ منجمد به استان اختصاص می یابد و با توزیع آن تا حد زیادی کمبود این ماده غذایی جبران می‌شود.

وی اعلام کرد: هر گونه قطعه بندی گوشت مرغ در کشتارگاه های طیور آذربایجان‌شرقی ممنوع است.

امین‌زاده ادامه داد: طی تعطیلات نوروزی جاری تعداد ۱۵ مرکز در شهر تبریز اقدام به توزیع گوشت مرغ می‌کنند.