یکی از برکات پیروزی انقلاب احیای موقوفات بود
یکی از برکات پیروزی انقلاب احیای موقوفات بود
۵۰۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفات و نیات واقفان، امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از امامزاده سید محمد کججانی تبریز توزیع شد.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در حاشیه برگزاری این طرح ضیافت الهی، با اشاره به همزمانی توزیع بسته‌های معیشتی اداره اوقاف با لیالی قدر، گفت: یکی از برکات پیروزی انقلاب، احیای موقوفات بود. بعد از انقلاب اسلامی ایران، نیاتی که واقفان عزیز کشور داشتند، احیا شد و هنوز هم جا دارد تا در این رابطه تلاش‌هایی انجام گیرد و تمامی نیات واقفان اجرا شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش ضیافت همدلی، یک امتحان الهی برای مردم و حضور هر چه بیشتر افراد توانمند در جریان کمک رسانی است. در حالی که دولت به تنهایی قدرت رسیدگی به نیامندان جامعه را ندارد، مردم عادی و خیران در این امتحان سربلند آمدند.

وی متذکر شد: تعدادی از نیازمندان و جامعه هدف توزیع بسته‌های معیشتی، پیش از شیوع کرونا هم تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند اما تعدادی دیگر هم‌چون کارگران روزمزد و … نیز در اثر تعطیلی کار در زمان شیوع کرونا از تامین‌ معیشت خود محروم ماندند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خصوص این‌ شبهه که تجمیع بسته‌های معیشتی در مساجد و بازدید مسئولان از روند توزیع آن‌ها موجب تحقیر نیازمندان می‌شود، گفت: بازدید مسئولان از این روند موجب تحقیر نیازمندان نیست، بلکه این امر یک‌ نوع رقابت در امر خیر و تشویق افرادی است که می‌توانند در این رابطه کمک کنند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم که در هنگام تحویل بسته‌های معیشتی، تحکیم و احترام اشخاص حفظ شود و با توزیع مخفیانه و شبانه، هیج احدی متوجه این امر نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در جریان حضور در این مراسم، بازدیدی از میزان پیشرفت و موفقیت عمرانی پروژه‌های امامزاده سیدمحمدکججانی تبریز به عمل آمد که بنا بر مشاهده‌ها، این مجموعه در وضعیت عالی قرار دارد.

امام جمعه تبریز با قدردانی از متولی و مدیریت این امامزاده و تجلیل از حجت‌الاسلام صمد خلیلی مدیر آستان مقدس امامزاده سیدمحمدکججانی بخاطر عملکرد این امامزاده در ایام کرونایی، افزود: قدردان زحمات تمامی خیران و خادمان و نظارت‌های حجت‌الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هستیم که در این امامزاده خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امامزادگان مبنی بر این‌که امامزاده‌ها باید به مراکز فرهنگی تبدیل شوند، ادامه داد: در این راستا باید تمامی تلاش خود را بکار گیریم تا بتوانیم برخی از برنامه‌های فرهنگی شهرها را به سمت محوریت برگزاری در امامزاده‌ها سوق بدهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری و حضور برخی از اردوهای دانشجویی، دانش‌آموزی و حوزوی در این امامزادگان نیز اقدام خوبی در راستای اقدام به قطب فرهنگی امامزادگان است، زیرا همان طور که امامان برای ما عزیز هستند، امامزادگان نیز برای ما واجب التکریم و قابل احترام هستند.