تولید ۴۵۰۰ تن ماهی در آذربایجان شرقی
تولید ۴۵۰۰ تن ماهی در آذربایجان شرقی
مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان‌ شرقی از تولید ۴۵۰۰ تن ماهی در استان خبر داد و گفت: حدود ۹۰درصد از این تولیدات در استان مصرف می شود.

به گزارش عصرتبریز، محمد صمدزاده، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی از تولید ۴۵۰۰ تن ماهی در استان خبر داد و گفت: حدود ۹۰درصد از این تولیدات در استان مصرف می شود.

وی کل نیاز مصرف سرانه ماهی در استان را ۲۱۰۰۰ تن عنوان کرد و افزود: حدود ۱۶۰۰۰تن از استان های جنوب، شمال و استان های همجوار تامین می شود.

با اشاره به مصرف سرانه ۹٫۵ کیلوگرمی محصولات آبزی ‌پروری در کشور افزود: سرانه مصرف ماهی در استان از ۱۰۰گرم در سال ۱۳۷۳، به ۶ کیلوگرم در سالجاری افزایش یافته است و از این حیث رتبه ۱۵کشوری را در بین استانهای غیر ساحلی به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی میزان صادرات آبزیان درکشور ۷۲۰۰۰ تن اعلام کرد و گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از این مقدار ۲۰ تن است.

صمدزاده تعداد ماهیان تولیدی در استان را ۵گونه برشمرد و گفت: ۴گونه آن جزء ماهیان گرم آبی شامل کپور، آمور، فیِوفاگ و بیگ هد بوده و یک گونه از ماهیان سرد آبی شامل قزل آلا می باشد که عمده تولید در استان را شامل می شود.

وی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت ماهی درسال ۹۴ به دلیل گرمای هوا و کاهش عرضه از مزارع پرورش ماهی نسبت به سال ۹۳ خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به عرضه نامحدود آبزیان در ایام عید به هیچ عنوان افزایش قیمت نخواهیم داشت و مردم نگرانی گرانی ناشی از کمبود نباشند و به حد کافی در بازار استان عرضه خواهد شد.