اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد – تبریز
اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد – تبریز
استاندار آذربایجان‌شرقی از اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر خبر داد و گفت: بهره‌برداری قطعی از این مسیر ریلی، هفته دولت امسال انجام می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های ریلی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، هیچ پروژه‌ای دو بار افتتاح نشد و دولت تاکید داشت که تنها زمانی یک پروژه افتتاح می‌شود که تکمیل و آماده بهره‌برداری شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز به مرحله اتمام ریل‌گذاری تا ایستگاه خاوران تبریز رسیده و دوست داشتیم که همزمان با عید غدیر این پروژه را افتتاح کنیم؛ اما برخی نواقص وجود داشت که بهره‌برداری ایمن از پروژه را تحت تاثیر قرار می‌داد و باید رفع می‌شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پیمانکاران پروژه برای اتمام ریل‌گذاری مسیر بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران تبریز، گفت: امیدواریم همین جدیت و تلاش برای رفع نواقص هم انجام گیرد تا در هفته دولت امسال شاهد بهره‌برداری قطعی از این مسیر ریلی باشیم.

پورمحمدی با بیان این‌که راه‌آهن تبریز- میانه جزو آرزوهای مردم استان بود، گفت: این پروژه از ۱۹ سال پیش آغاز شده بود، اما این افتخار دولت تدبیر و امید بود که توانست با سرمایه‌گذاری و تلاش جدی این پروژه را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به افتتاح مسیر میانه تا بستان‌آباد در سال ۹۸ با حضور رئیس جمهور، گفت: از سال گذشته برای ادامه مسیر تا ایستگاه خاوران تبریز، ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد و با وجود این‌که این مسیر دشواری‌های خاص خود را داشت اما با تلاش و همت مجریان و پیمانکاران پروژه تکمیل شد.

در هشتاد و ششمین برنامه افتتاح طرح‌های مهم ملی، چندین پروژه ریلی و جاده‌ای کشور با دستور رئیس جمهور افتتاح و اتمام ریل‌گذاری دو مسیر ریلی از جمله مسیر بستان‌آباد – تبریز اعلام شد.