آذربایجان‌شرقی در بن‌بست مواصلاتی بین‌المللی قرار دارد
آذربایجان‌شرقی در بن‌بست مواصلاتی بین‌المللی قرار دارد
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی در بن‌بست مواصلاتی بین‌المللی قرار دارد و برای خروج از این بن‌بست تلاش‌های فراوانی انجام دادیم.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی شامگاه امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهارداشت: امروزه پیچیدگی‌های کار رسانه‌ای با کثرت پایگاه‌های خبری خارج از کشور افزایش یافته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در مجموع، جامعه رسانه‌ای استان به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

وی افزود: امروزه نقش رسانه تنها به اطلاع‌رسانی ختم نمی‌شود بلکه به عنوان یک دانشگاهی است که باید به ارتباطات نقش ویژه‌ای ببخشد.

پورمحمدی بیان کرد: عصر امروز عصر فرا پیچیدگی است که باید با آموزش و روشنگری همراه باشد.

وی با اشاره به وجود ۴۸۰ پایگاه خبری و رسانه در استان افزود: با تلاش خبرنگاران روند خوبی را در این عرصه شاهد هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اشتغال جوانان نیازمند مجوزهای قانونی است و برای همین جوانان به جای استخدام در نهادهای دولتی به سراغ شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینی رفته‌اند. در حال حاضر نظام آموزش ما نیازمند بازنگری است.

وی دانشگاه‌ها را در زمره سازمان‌هایی معرفی کرد که بدون هدف عمل می‌کنند و ادامه داد: تشکل‌های صنفی موجود در استان باید به طور جدی به مشکلات موجود در این عرصه بپردازند.

پورمحمدی افزود: ۸۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی باقی مانده است.

پورمحمدی با تأکید به تخصیص ۷۰ میلیارد تومان برای صیانت از جنگل‌های ارسباران گفت: برای اطفای حریق روزهای اخیر در جنگل‌های ارسباران نیز دو هلیکوپتر اعزام شدند که ایراد فنی داشتند، اما پس از رفع آن ۲ نوبت آب پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی در سه مسیر ترانزیتی قرار گرفته است، گفت: در بودجه ۱۴۰۰ برای ادامه بزرگراه تبریز-اهر تا بیله سوار و راه آهن جلفا تا چشمه ثریا نیز بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رونق اقتصادی با افزایش صادرات و ارتباطات برون‌مرزی رخ خواهد داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مناقشات سیاسی در جامعه به دلیل عدم نگهداشتن حرمت قلم در جامعه است.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: با بهره‌برداری از تونل زاب، ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب به طور سالیانه وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.