تراکتور، ورزقان؛ هیچکس در جایگاه خود نیست
تراکتور، ورزقان؛ هیچکس در جایگاه خود نیست
طی روزهای اخیر جنگی تمام‌عیار را سر مالیکت باشگاه تراکتور شاهد هستیم؛ جنگی که البته مهره اصلی‌اش هنوز وارد میدان نشده است.

به گزارش عصرتبریز، پنجشنبه هفته گذشته مطلبی را منتشر کردیم و از ابهامات بزرگ در ادعاهای واگذاری باشگاه تراکتور به مس نوشته و تمامی پازل‌های این انتقال را شرح داده و به این نتیجه رسیدیم که یک موج‌سواری بزرگ بر تراکتور حاکم شده است. مسئولان مرتبط با این موضوع در بیست و چهار ساعت گذشته این جدال پیش بینی شده عصر تبریز را علنی کردند.

محمدرضا زنوزی دقیقا روی موضوعی دست گذاشت که در یادداشت یاد شده به آن پرداخته بودیم و البته با توجه به اطلاعات و ارتباطات بیشتری که داشت موضوع را تشریح کرده و به آن پرداخت. همین موضوع باعث شد تا جو اجتماعی تبریز کمی آرام‌تر و متقاعدتر شود ولی نماینده ورزقان موضوع را وارد فاز جدیدی کرد.

دهقانی در پاسخ به صحبت‌های زنوزی در رادیو ورزش نتوانست از عملکرد خود در ورزقان دفاع کند و در موضوع تراکتور نیز هیچ مدرکی دال بر تمایل صنایع مس بر مالکیت تراکتور ارایه نداد تا مشخص شود طبق پیش‌بینی‌ها هیچ مذاکره رسمی در میان نبوده و تنها هواداران تراکتور بودند که بازیچه نام تراکتور و صنایع مس شده بودند.

دهقانی که در موضوعات ادعا شده خود در طول هفته اخیر هیچ مدرکی را نتوانست ارایه کند مورد حمله هواداران تراکتور و مردم ورزقان قرار گرفت تا به نوعی تلاش کند تا خود را از اتهام سوء استفاده از جو و نام تراکتور و ناکارآمدی در وظایف اصلی و تعریف شده در ورزقان خارج کند ولی دیگر فضایی برای طرح ادعای دیگر نبود تا این جنگ را شخصی کند و کلیات پاسخ او به زنوزی در این جمله خلاصه می‌شد؛ ” چرا زنوزی سرمایه‌های خود به خارج از کشور انتقال داده است.” ولی دهقانی که روی حمایت هواداران تراکتور حساب ویژه‌ای باز کرده بود به شکل عجیبی با واکنش مردم ورزقان همراه شد که یکی از کامنت‌ها اوج عدم رضایت‌مندی را نشان داد: “… اگر زیاد زور داری چهارراه ورزقان را آسفالت کن” و “شهر خودت رو مثل شهر بابک کرمان بکن بعد بیا …” .

در این میان نظرسنجی عمومی از مردم ورزقان که توسط یک فعال اجتماعی در این شهر انجام شده بود یک آمار عجیب را نشان داد؛ طبق نتایج این نظرسنجی ۸۸ درصد مردم ورزقان از عملکرد این نماینده رضایت ندارند و این نشان می‌دهد که در واقع نماینده ورزقان در وظایف اصلی خود که مربوط به مردم آن شهر است عملکرد قابل قبولی نداشته است.

محمدرضا زنوزی طی بیانیه‌ای از رسانه رسمی باشگاه تراکتور پاسخ جنگ شخصی را در این جمله خلاصه کرد؛ “اگر اموالی از من و فامیلان درجه یک و دو من در خارج از کشور که سهل است، خارج از آذربایجان پیدا کردید، سند را به نام شما می‌زنم”.

در این گزارش درخصوص عملکرد محمدرضا زنوزی در تراکتور موضوع را باز نمی‌کنیم و شرایط تراکتور نیاز به بررسی‌های متعدد دارد ولی آنچه مشخص است تائید یادداشت‌های گذشته عصرتبریز است، تراکتور درگیر موج‌سواری‌های تبلیغاتی شده است که به جای هدایت آن به ساحل آرامش، این باشگاه را به بیراهه سوق می‌دهد و جا دارد هواداران تراکتور به این موضوعات، ادعاها و بازی با کلمات مسئولین نگاه دقیق‌تری داشته باشند.