عملیات بازگشت به صدر موفقیت‌آمیز بود
عملیات بازگشت به صدر موفقیت‌آمیز بود
تیم ملی فوتبال ایران که در دو دیدار ابتدایی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر تیم‌های سوریه و عراق به پیروزی رسیده بود، در سومین دیدار برابر امارات هم به پیروزی رسید.

به گزارش عصرتبریز، تیم ملی فوتبال ایران شروع خوبی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ داشت. این تیم در بازی نخست با یک گل سوریه را در تهران شکست داد. شاگردان اسکوچیچ با کسب پیروزی سه بر صفر در بازی دوم مقابل عراق، نشان دادند که کاملا آماده یک صعود کم دردسر و مقتدرانه به جام جهانی هستند. تیم ملی در پایان هفته دوم با ۶ امتیاز صدرنشین گروه A بود اما پیروزی دو بر یک امشب کره جنوبی مقابل سوریه این تیم را ۷ امتیازی کرد تا ملی‌پوشان فوتبال کشورمان امشب با هدف بازپس گیری صدر به میدان بروند.

امارات، حریف تیم ملی در بازی امشب بود؛ تیمی که با دو امتیاز از دو بازی گذشته خود در مکان سوم جدول رده‌بندی گروه قرار داشته و به دنبال اولین برد خود بود. نیمه اول تقابل دو تیم یکی از خسته‌کننده‌ترین بازی‌های چند وقت اخیر تیم ملی بود؛ در نیمه دوم و پس از اینکه اخراج شجاع با VAR وتو شد، مهدی طارمی روی پاس دیدنی سردار گل اول را برای تیم ملی زد. شاگردان اسکوچیچ با حفظ همین یک گل، برنده بازی شدند تا با کسب سومین برد در سومین بازی، ۹ امتیازی شده و صدر را بازهم مال خود کنند.

تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، امید نورافکن(۴۶ علی قلی زاده)، وحید امیری، سعید عزت اللهی، احمد نورالهی(۸۵ میلاد سرلک)، سردار آزمون(۹۴ کریم انصاریفرد)، علیرضا جهانبخش(۷۸ احسان حاجی صفی) و مهدی طارمی به میدان رفت. امید نورافکن تنها بازیکن اخطاری ایران در این دیدار بود.

شاگردان اسکوچیچ با این پیروزی ۹ امتیازی شدند و صدر جدول را از کره جنوبی گرفتند تا جدال روز ۲۰ مهر این دو تیم در ورزشگاه آزادی از اهمیت و حساسیت دو چندانی برخوردار شود.