دانشجویان تعیین‌کننده وضعیت حال و آینده جامعه هستند
دانشجویان تعیین‌کننده وضعیت حال و آینده جامعه هستند
شهردار تبریز دانشجویان را تعیین‌کننده وضعیت حال و آینده هر جامعه‌ای توصیف کرد.

به گزارش عصرتبریز، عباس رنجبر در آیین گرامیداشت روز دانشجو در مرکز آموزشی علمی و کاربردی شهرداری تبریز اظهار کرد: قطعاً روحیه جوانی در دوران دانشجویی مملو از انرژی، اندیشه و روحیه مطالبه گری است که موجب رشد و پیشرفت خود شخص و جامعه می‌شود.

او با اشاره به مبدا تاریخی نامگذاری ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو، تاکید کرد: دانشجویان آن دوره بر اساس مبانی فکری قیام کردند و به عنوان نماد ضد استکبار عمل کردند. این توقع از دانشجو در هر زمانی وجود دارد.

او یادآور شد: اگر زمانی وظیفه دانشجویان حضور در جبهه جنگ تحمیلی بود، امروز باید دانشجو در عرصه‌های دیگر توان علمی و عملی خویش را نشان بدهد.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با بسیج و بسیجی، اضافه کرد: بسیجی کسی است که به سکون راضی نباشد و وظایفش را درست عمل کند. بسیجی بودن، صرفاً داشتن کارت نیست بلکه بسیجی کسی است که برای مردم و جامعه خود مثمر ثمر باشد.

شهردار تبریز با بیان اینکه در طلب علم بودن هم توصیه دینی و هم عقلی است، گفت: چیزی که در جامعه ایجاد ایراد می‌کند، رقابت غیرمنطقی در کسب مدرک است.

وی خاطرنشان کرد: واقعا امروز در جامعه از این موضوع رنج می بریم و مدرک‌گرایی موجبات کاهش کارایی دانشجویان را نیز به دنبال داشته است.