قرارداد هسته‌ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد
قرارداد هسته‌ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن نظام بین‌الملل گفت: قرارداد هسته‌ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد.

به گزارش عصرتبریز، آیت‌الله جوادی آملی ظهر پنج شنبه در دیدار حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری برای مذاکره ابایی ندارد، اما کشورهای اروپایی و آمریکا نشان داده است که هیچ گاه قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: مذاکره با جهان فکر جهانی می‌خواهد چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با دنیا وارد مذاکره شویم و با آن‌ها دست دهیم، اما بعد از هر دست دادن باید انگشت‌های خود را بشماریم.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: باید توافقی که نوشته می‌شود آن قدر مستند، قوی و کارشناسی شده باشد که هیچ قدرتی نتواند زیر آن بزند، نه ماننده توافقنامه قبلی که آمریکا به راحتی آن را لغو کرد.

مرجع تقلید تصریح کرد: امروز دوران بزن در رو تمام شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند به کشور ما تعرض کند و پس از آن با امنیت از منطقه خارج شود.

استاد سطوح عالی حوزه خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد: مانیفست نظام بین‌المللی بر اساس حق و عدل نیست آنها اساساً این مفاهیم را قبول ندارند، آنچه آنها قبول دارند و ما باید بر اساس آن با آنها مذاکره کنیم، یک عقل استدلالی است، باید طرف ما بداند که خروج یک‌طرفه از برجام، امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، تا قرارداد ما با امنیت بین‌المللی گره نخورد ضمانت اجرا نخواهد داشت، قرارداد هسته‌ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد و همه جوانب حقوق بین‌الملل در آن دیده شود. بله! ادب بین‌المللی را رعایت می‌کنیم، دست هم می‌دهیم، اما پس از دست دادن انگشتان خود را هم می‌شماریم!

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه کشور باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودش استفاده کند و بر روی پاهای خود بایستد، گفت: ایران اسلامی با وجود داشتن منابع فراوان طبیعی و خدادادی می‌تواند بدون وابستگی به بیگانگان و کشورهای دیگر نیازهای خود را تأمین کند.