استاندار آذربایجان شرقی: امنیت غذایی مدیون کشاورزان
استاندار آذربایجان شرقی: امنیت غذایی مدیون کشاورزان
استاندار آذربایجان شرقی امنیت غذایی جامعه را مدیون کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی دانست.

به گزارش عصرتبریز، عابدین خرم در دیدار فعالان بخش کشاورزی استان با اشاره به اینکه کشاورزان افراد نجیب و بی ادعای جامعه هستند افزود : این قشر تلاش گر با تولید و تامین بخش مهمی از مواد غذایی و نیازهای جامعه یکی بخش های مهم توسعه کشور را برعهده دارند.

وی ماموریت مهم سازمان جهاد کشاورزی و حوزه های مرتبط از جمله دامپزشکی ،عشایری و منابع طبیعی را حفظ سلامت غذایی و فراورده های خام دامی و همچنین مراتع و جامعه عشایری و مواهب طبیعی عنوان و ابراز امیدواری کرد با همیاری و کمک به تولید کنندگان بخش کشاورزی اقتصاد کشاورزی استان بیش از گذشته رشد داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین افزود: اکنون که ذخایر کالاهای اساسی کشور به حد کافی وجود دارد این امر در سایه تلاش شبانه روزی کشاورزان و فعالان این بخش حاصل شده است.

عابدین خرم بهره گیری از فن آوری های روز در تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید در تمامی حوزه ها به ویژه بخش کشاورزی برای حفظ منابع آبی روش های نوین آبیاری مورد استفاده قرار گیرد تا ضمن جلوگیری از هدر روی آب راندمان تولید محصولات کشاورزی نیز ارتقا یابد .

در ابتدای این دیدار برخی از فعالان بخش کشاورزی حاضر در نشست به بیان مسائل ، مشکلات و دغدغه های این حوزه پرداختند.

اکبر فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: سالانه بیش از ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تولید می شود که این میزان بخش مهمی از نیاز کشور را شامل می شود.