نیاز بازارهای پیرامونی به محصولات کشاورزی آذربایجان
نیاز بازارهای پیرامونی به محصولات کشاورزی آذربایجان
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بازارهای پیرامونی ما به محصولات کشاورزی تولیدی استان های آذربایجان غربی و شرقی نیاز دارند اما عملا به واسطه ضعف هایی که وجود دارد نتوانستیم این بازارها را در اختیار بگیریم.

به گزارش عصرتبریز،احمد علیرضا بیگی با اشاره به اهمیت و ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی گفت: در دولت گذشته دیپلماسی اقتصادی محلی از اعراب نداشت و تعداد رایزن های اقتصادی در سفارتخانه ها از تعداد انگشتان یک دست فراتر نمی رفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: در این خصوص به خاطر دارم از وزیر خارجه وقت سوال شد، آقای ظریف به صحن آمد و تعهداتی داد اما اتفاقی نیافتاد. مقام معظم رهبری هم در توصیه های خودشان مدام در خصوص دیپلماسی اقتصادی به ویژه با همسایگان تاکید داشتند که در این خصوص اقدامی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: دولت آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان در حوزه دیپلماسی اقتصادی فعالیت های ارزشمندی انجام دادند که نمونه آن را در روابط گازی ترکمنستان می توان دید چرا که ازظرفیت ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران در راستای تعاملات اقتصادی اولین بهره را برده ایم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر ظرفیت های جمهوری اسلامی را با همسایگان به اشتراک بگذاریم در مسیر بی اثر کردن تحریم های اقتصادی غرب می تواند بسیار موثر واقع شود. امکاناتی که در حوزه انرژی داریم به ما این فرصت را می دهد که با همسایگان دوخت و دوزهای اقتصادی انجام دهیم و آنها در این سود شریک کنیم و در عین حال ما هم بتوانیم از گذرگاه سختی های تحریم عبور کنیم.

علیرضا بیگی ادامه داد: امیرعبدالهیان در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است البته در ابتدای راه است طبیعتا با گذشت زمان و با عمق پیدا کردن این فعالیت ها ما نتایج مثبت آن را شاهد خواهیم بود.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: بازارهای پیرامونی ما به محصولات کشاورزی تولیدی استان های آذربایجان غربی و شرقی نیاز دارند اما عملا به واسطه ضعف هایی که وجود دارد نتوانستیم این بازارها را در اختیار بگیریم، با باز شدن دریچه های تبادلات اقتصادی باید این الزام را بپزیم که با استانداردهای جهانی تطیبق دهیم و محصولات خود را با این استانداردها انطباق دهیم تا بتوانیم بازارهای خارجی و همسایگان را بدست بیاوریم.