سهامداران اصلی بیمه باران فعالان بازار سرمایه هستند
سهامداران اصلی بیمه باران فعالان بازار سرمایه هستند
نشست خبری مدیرعامل و تعدادی از مدیران ارشد شرکت «بیمه زندگی باران» با حضور اصحاب رسانه در تبریز برگزار شد.

به گزارش عصر تبریز، در این نشست خبری که در دفتر منطقه ای بیمه زندگی باران در تبریز برگزار شد، «محمد غلامرضایی» عضو هیات مدیره این شرکت و «محمدی» مشاور بازاریابی بیمه زندگی باران نیز حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

علیرضا هادی مدیرعامل شرکت بیمه زندگی باران گفت: شرکت بیمه باران فعالیت خود را از سال ۹۹ آغاز کرده و دفتر آرامش بیمه باران از اوایل سال جاری در شهر تبریز شروع به فعالیت کرده و نحوه فعالیت آن نشان دهنده پتانسیل و قابلیت آن است.

وی افزود: هم اکنون ۵۰ نمایندگی در آذربایجان شرقی با ۳۰۰ نفر کارشناس در حال فعالیت هستند. همچنین در کل کشور ۳۰۰ نمایندگیدر حال فعابیت بوده و حدود ۲۰ هزار نفر بیمه گذار وجود دارد.

هادی اظهار داشت: در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز ورود کرده ایم و به همت دوستان در یک موسسه خیریه، تمام فرزندان این خیریه تحت پوشش بیمه نامه ترنم باران قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی باران تصریح کرد: هیچ نوع محدودیت سنی و سلامتی در در بیمه باران وجود نداشته و بیش از ۱۵ نوع بیمه نامه زندگی با توجه به سلایق و خواست مشتریان طراحی شده است.

بیمه باران

وی  ادامه داد: استقبال از بیمه نامه های زندگیِ پس اندازی که برای دوران حیات بیمه گذار و برای منتفع شدنِ خود بیمه گذار و خانواده اش است، اندک است.

هادی با اشاره به اینکه به رغم معافیت مالیاتی سرمایه گذاری های صورت گرفته در قالب خرید بیمه نامه های زندگی استقبال همچنان از خرید این نوع از بیمه نامه ها پایین است، گفت: یکی از دلایل این امر شرایط نامناسب اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در چنین شرایطی خرید بیمه نامه های زندگی نوعی خرید لوکس به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی باران ادامه داد: از سوی دیگر تا همین پارسال، هیچ یک از شرکت های بیمه فعال در کشور، بیمه نامۀ زندگی با قابلیت سپرده گذاری را صادر نمی کردند که با فعال شدن شرکت بیمه زندگی باران در سال ۹۹ این خلاء جبران شد.

هادی توضیح داد: ما در شرکت بیمه زندگی باران با نوآوری و نیازسنجیِ درست بیمه نامه هایی صادر می کنیم که برای خود بیمه گذار و خانواده اوست و نه برای بازماندگان بیمه گذار، و خود این امر جذابیتی برای پررونق شدن بیمه نامه های زندگی پس اندازی ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: ما در بیمه باران حداقل ۵ نوع مستمری خاص بازنشستگی داریم ضمن اینکه ۱۵ نوع بیمه زندگی با شرایط خاص تعریف کرده ایم که شبکه فروش گستردۀ ما به فراخور نیاز مشتریان می تواند عرضه کند.

به گفته هادی، بیمه زندگی باران در حال حاضر ۳۰۰ نمایندگی در سطح کشور دارد و در استان های مختلف کشور ۱۵ دفتر فعال را راه اندازی کرده است.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی باران همچنین گفت: شمار نمایندگی های این شرکت در آذربایجان شرقی به ۵۰ نمایندگی بالغ می شود و ۳۰۰ کارشناس و مشاور خبرۀ فروش بیمه زندگی آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند.

وی در معرفی شرکت بیمه زندگی باران هم گفت: سهامداران اصلیِ این شرکت فعالان بازار سرمایه از جمله گروه مالی دانایان پارس است که دکتر حسین عبده تبریزی، سهامدار عمدۀ این گروه مالی است ضمن اینکه ۵ شرکت بیمه گر شامل نوین، سرمد، رازی و سامان از طریق شرکت های سرمایه گذاریِ خود و بیمه پاسارگاد از طریق بیمه اتکایی متعلق به خود، ۲۰ درصد سهام بیمه باران را دارند.

هادی یکی از ویژگی های بیمه باران را افشاگریِ عملکرد سرمایه گذاری در مقاطع کوتاه مدت ۳ ماهه و پرداخت سود مشارکت در مقاطع ۶ ماهه به سهامداران عنوان کرد که نشان از توجه این شرکت بیمه به اصل شفافیت است.