تبریز در نیمه نخست سال ۹۵ میزبان سه رویداد مهم ملی و بین المللی خواهد بود
تبریز در نیمه نخست سال ۹۵ میزبان سه رویداد مهم ملی و بین المللی خواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی از برگزاری سه رویداد مهم ملی و بین المللی در تبریز خبر داد.

به گزارش عصر تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی، فرزین حق پرست در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارش ستاد  اجرایی خدمات سفر استان در نوروز ۹۵ گفت: تبریز میزبانی سه رویداد مهم؛ برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه، برگزاری حراج ملی فرش و آثار شاخص صنایع دستی استان و اجلاس ACD وزرای گردشگری کشورهای آسیایی را بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است، حراج ملی فرش در تبریز انجام گیرد.

حق پرست ضمن اشاره به قطار عقاب طلایی گفت: این قطار شامل هفتاد و چهار گردشگر اروپایی و آمریکایی است که هم اکنون در تبریز هستند و پس از بازدید از مسجد کبود، موزه آذربایجان و بازار تاریخی تبریز عصر امروز تبریز را ترک خواهند کرد.

حق پرست، از برگزاری نمایشگاه ‌های فروش صنایع دستی در ۱۰ نقطه از استان در نوروز ۹۵ خبر داد و یادآور شد: بازارچه‌های فروش صنایع دستی نیز در ۱۱ نقطه از استان برگزار شد.

 وی فروش این نمایشگاه ها را بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

حق پرست با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ۲۷ اسفند ۹۴ تا ۱۳ فروردین ۹۵ از اماکن گردشگری آذربایجان شرقی بازدید کردند، خاطر نشان کرد: بالغ بر دویست و سی و سه هزار نفر در ایام تعطیلات نورور در استان اقامت داشته اند که حدود ۱۰ درصد از میزان گردشگران را تشکیل می دهد.

وی از اشغال ۶۰ درصدی هتل های استان در ایام نوروز خبر داد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، کلیسای سنت استپانوس با ۳۳ هزار نفر ، رصدخانه مراغه با ۲۴ هزار نفر و موزه آذربایجان با ۱۶ هزار نفر را به ترتیب پربازدیدترین اماکن گردشگری استان در ایام عید عنوان کرد.

وی ظرفیت تخت های استان را ۷ هزار و ۸۹۵ عنوان کرد و از افزایش ۱ هزار و ۱۰۰ تخت در سال ۹۵ جهت آمادگی برای پذیرایی از گردشگران تبریز ۲۰۱۸ با افتتاح ۹ هتل جدید در استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تأکید بر صدور ۲۰۱ مجوزسرمایه گذاری در سال ۹۵ افزود: در مجموع هزینه اجرای پروژه های مزبور بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در خاتمه از حضور فعال آذربایجان شرقی در نمایشگاه گردشگری باکو که از  ۱۹ لغایت ۲۱ فروردین ۹۵ در محل نمایشگاه بین المللی باکو برگزار خواهد شد، خبر داد.