شرکت مس به تعهدات خود در قبال مردم آذربایجان عمل کند
شرکت مس به تعهدات خود در قبال مردم آذربایجان عمل کند
امام جمعه ورزقان گفت: شرکت مس به وعده های که برای کارگران مجتمع مس سونگون داده است عمل کند و اجازه سو استفاده شبکه های معاند از این موضوع را ندهد.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در دیدار با علی رستمی مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه دشمن خواسته‌های کارگران را تحریف و وارونه جلوه می‌دهد، اظهار کرد: انتظار داریم مدیریت جدید شرکت صنایع ملی مس ایران نگاه ویژه‌ای به این قشر زحمت‌کش داشته و حق و حقوق قانونی کارگران را پرداخت و اجازه هر گونه سوء استفاده شبکه‌های معاند داده نشود.

وی به حفظ جایگاه کارگران تاکید کرد و افزود: به وعده‌های که به کارگران زحمت کش مجتمع مس سونگون داده شده است عمل کنید، باید جایگاه و شأن این کارگران حفظ شود و مشکلات این عزیزان را هرچه سریع تر برطرف نمایید.

پورمحمد در ادامه به محرومیت ورزقان اشاره و با بیان اینکه سهم این منطقه با این همه ذخایر معدنی چقدر است؟! خواستار حمایت شرکت ملی مس از توسعه زیرساخت‌ها شد و گفت: شهرستان ورزقان با این همه ظرفیت‌ها متاسفانه این شهر، فاقد فاضلاب شهری و فاقد تصفیه خانه آب شرب بهداشتی است که انتظار می‌رود مس سونگون در این حوزه همکاری و حمایت های جدی داشته باشد.

امام جمعه ورزقان از عدم پیشرفت طرح‌های توسعه مس سونگون و صنایع پایین دستی آن نیز گلایه کرد و افزود: متاسفانه در طول چند سال گذشته  طرح‌های توسعه مس سونگون تعطیل و یا آنطور که باید پیشرفتی حاصل نشده است.

پورمحمد در ادامه به مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون نیز پرداخت و افزود: باید مسئولیت‌های اجتماعی این مجتمع مطابق با سایر نقاط کشور که معادن در آن وجود دارد با عدالت در این منطقه نیز خدمت رسانی کرده و مردم ورزقان را از برکات معدن بزرگ مس بهره‌مند سازید.

وی از بلاتکلیفی پروژه کمپ فرهنگی ورزشی نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه چندین سال است کمپ فرهنگی ورزشی در ورزقان بلاتکلیف مانده و موجب گلایه مردم شده است که امیدواریم هرچه سریع تر روند اجرایی آن تعیین تکلیف شود.