ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای دام و طیور آذربایجان شرقی
ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای دام و طیور آذربایجان شرقی
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: ثبت‌نام و معرفي متقاضيان دریافت تسهيلات سرمايه در گردش واحدهاي دام و طيور در استان آغاز شد.

به گزارش عصرتبریز، اکبر فتحی در حاشیه نشست با مدیر شعب بانک کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: حدود ۲۰۰ هزار میلیاردریال تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین نهاده های دامی با توجه به نیمایی شدن ارز تخصیصی برای نهاده های دامی منظور شده است که با نرخ سود ۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ درصد در اختیار دامداران و مرغداران معرفی شده از جانب جهادکشاورزی قرار می گیرد.

وی افزود: دامداران و مرغداران بایستی برای دریافت این تسهیلات در سامانه سیتا ثبت نام کنند و مدیریتهای جهادکشاورزی نیز مکلف هستند در همان روز برای بررسی درخواست‌ها اقدام و از طریق همین سامانه به بانک کشاورزی شهرستان معرفی کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه با کمترین تشریفات نسبت به ارزیابی وثایق اقدام و تسهیلات کمتر از۲۰۰ میلیون تومان را با ضمانت انجام می شود ادامه داد: براساس هماهنگی انجام شده، شعب بانک کشاورزی در سه شیفت کاری و در ایام تعطیل نیز در این خصوص دایر خواهند بود.

وی تصریح کرد: چک برگشتی، تسهیلات سررسید شده و بدهیهای دامداران و مرغدارن عزیز به بانک کشاورزی در پرداخت این تسهیلات منظور نخواهد شد.

محمودی مدیر شعب بانک کشاورزی استان نیز گفت: افزایش سقف اعتباری دامدار کارت از۵۰ میلیون تومان به۲۰۰میلیون تومان، کاهش نرخ سود این تسهیلات از۱۱به ۱۰ درصد، تسهیل شرایط اعتبارسنجی و اخذ تضامین برای پرداخت تسهیلات خرید نهاده‌های دامی ازجمله اقداماتی است که بانک کشاورزی همسو با سیاستهای دولت وبا هدف رونق واحدهای تولیدی دام وطیور و تأمین امنیت غذایی کشور در دستور کار قرار داده است .

سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد: کلیه دامداران و مرغداران جهت بهره مندی از تسهیلات سرمایه در گردش به منظور خرید نهاده های دام و طیور در طرح کارآمدسازی نظام یارانه ای به سامانه سیتا(sita.maj.ir) مراجعه و ثبت نام کنند و درخواستهای ثبت شده پس از تأیید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و استان به بانک کشاورزی معرفی می شوند.