وزیر کار استعفا کرد/ زاهدی‌وفا جایگزین عبدالمالکی
وزیر کار استعفا کرد/ زاهدی‌وفا جایگزین عبدالمالکی
حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار استعفا کرد. او اولین وزیر دولت رئیسی است که استعفا می‌کند.

به گزارش عصرتبریز، او متن استعفایش را در توییتر منتشر کرده است. وی گفته است برای افزایش هماهنگی در دولت استعفا می‌دهم.

متن استعفای عبدالملکی به این شرح است:

«بسمه‌تعالی

حضرت آیت‌الله رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات و آرزوی توفیق و عافیت؛

ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، به‌منظور افزایش هماهنگی در دولت، استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم.

اینجانب در طول حدود ۳۰۰ روز فعالیت در این وزارتخانه، همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به‌کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر میکنم.

خود را سرباز کوچک نظام اسلامی و دولت مردمی میدانم و تا پای جان در مسیر تحقق آرمان‌های رفیع آن و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش خواهم کرد و از هیچگونه خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهم کرد ان‌شاءالله.

با احترام

حجت‌الله عبدالملکی»

در روزهای اخیر بازنشستگان در اعتراض به میزان افزایش حقوق بازنشستگی و مستمری تامین اجتماعی در شهرهای زیادی تجمعات اعتراض آمیز برگزار کردند.

سخنگوی دولت از دو بار استعفای حجت‌الله عبدالمالکی، وزیر کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: با قبول استعفای دوم توسط رئیس‌جمهور، دکتر محمدهادی زاهدی وفا در وزارت کار و رفاه اجتماعی جایگزین ایشان شد.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به استعفای وزیر کار و رفاه اجتماعی، گفت: آقای عبدالمالکی دیروز برای دومین بار استعفا دادند که این بار مورد پذیرش رئیس‌جمهوری قرار گرفت و این استعفا با هدف خدمت‌رسانی به مردم تقدیم رئیس‌جمهور شد که از تلاش مجاهدانه ایشان در این وزارتخانه تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: ایشان از دولت جدا نمی‌شوند و به عنوان مشاور رئیس جمهوری از ظرفیت ایشان استفاده می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به جایگزین وی در دولت اظهار کرد: محمدهادی زاهدی به عنوان جایگزین ایشان در نظر گرفته شده است که برای ایشان نیز آرزوی موفقیت می‌کنیم.