تجمع صنفی جمعی از کارگران مس سونگون
تجمع صنفی جمعی از کارگران مس سونگون
روز گذشته جمعی از کارگران شرکت های تابعه مجتمع مس سونگون ورزقان با برگزاری تجمعی خواستار یکسان سازی حقوق دریافتی خود با پرسنل این مجتمع شدند.

به گزارش عصرتبریز، این تجمع سال گذشته چندین بار در این مجتمع شکل گرفته بود و مسئولان استان و شهرستان و دستگاههای ذیربط قول حل مشکل را دادند.

طبق ادعای مسئولان مس، میزان دریافتی کارگران شرکتهای تابعه مس سونگون هم اکنون افزایش قابل توجهی یافته و از مزایای غیرنقدی هم برخوردار شده اند اما همچنان برخی کارگران خواستار همسان سازی حقوق با پرسنل رسمی این مجتمع هستند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به تجمع صنفی روز گذشته کارگران مس سونگون، گفت: کارگران نباید فرصت سوءاستفاده معاندان و بدخواهان کشور را از خواسته های صنفی خود بدهند.

حسین فتحی در خصوص علت تجمع صنفی کارگران پیمانکاری مجتمع مس سونگون افزود: اگر تجمعی انجام می شود نباید به روند کار، تولید، نظم و استفاده مطلوب از ذخایر معدنی خلل وارد کند.

وی تصریح کرد: برخلاف ادعاهای رسانه های معاند، برخورد فیزیکی با کارگران این مجتمع انجام نشده است و نیروهای پلیس با حضور در این شرکت تجمع صنفی کارگران را هدایت کردند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش ضریب ریالی، رتبه بندی و همسان سازی حقوق کارگران مس سونگون از ابتدای امسال انجام شده است، گفت: عدالت در پرداخت حقوق کارگران همراه با سختی کار اجرا شده و امسال حقوق معوقه در این شرکت وجود ندارد.

فتحی، ادامه داد: طرح استقلال مس سونگون با دستور رئیس جمهور در سفر اخیر هیات دولت به استان در حال اجرا است و با این اقدام بسیاری از مشکلات این شرکت حل خواهد شد.

حدود ۴ هزار نفر در شرکت های تابعه مجتمع مس سونگون ورزقان کار می کنند.