راه اندازی پایگاه آموزش هنر برای نابینایان در دانشگاه علمی کاربردی الف
راه اندازی پایگاه آموزش هنر برای نابینایان در دانشگاه علمی کاربردی الف
مرکز علمی‌ کاربردی فرهنگ‌ و هنر الف با تجهیز دستگاه‌ پرکینز( دستگاه نت‌خوانی‌ونت‌نویسی موسیقی) برای اولین ‌باردر کشور با تیم مدرسی توانمند،‌ روشن دلان علاقمند را دراین حوزه به صورت رایگان پذیرش می کند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط‌ عمومی موسسه بین‌المللی الف، از دنیای ظاهرا تاریک اما پر از امید و انگیزه نابینایان سخن میگوییم، آنانیکه همواره‌ از ترحم بیزارند و واقعیت‌های پنهان زندگی را برای ما ترسیم کرده و بلکه دوست دارند توانمندی شان دیده شود.

مرکز علمی کاربردی الف برای اولین‌ بار در کشور با تجهیز دستگاه‌ آموزش مبانی نت‌خوانی و نت‌نویسی موسیقی به خط بریل ویژه نابینایان علاقمند به این حوزه را با تیمی مجرب به صورت رایگان پذیرش می‌کند.

بخش سخت‌افزاری این پایگاه شامل یک دستگاه ماشین تایپ‌ برجسته(پرکینز) و بخش نرم‌افزاری نیز از سیستم رایانه مجهز به سیستم‌ گویا و سیستم‌ صوتی که برای روشن‌‌دلان این مرکز تدریس خواهد شد.

پایگاه‌ آموزش‌ هنر نابینایان الف با هدف حمایت و همچنین جهت معرفی توانمندی‌های معلولان‌ بینایی و آموزش به این قشر از جامعه ایجاد شده‌ است.

لازم به ذکر است در دانشگاه علمی‌ کاربردی مرکز فرهنگ‌ و هنر الف طی دو سال اخیر از شروع فعالیت خود، افرادی با محدودیت‌های جسمانی را نیز در هر زمینه‌ای جهت آموزش‌ و حمایت‌ پذیرش کرده که در حال حاضر مشغول تحصیل هستند.