نیازمند وحدت و یکپارچگی مقابل جنگ ترکیبی دشمن هستیم
نیازمند وحدت و یکپارچگی مقابل جنگ ترکیبی دشمن هستیم
امام جمعه تبریز گفت: وحدت حول محور ولایت نیاز اصلی جامعه ما در این روزها است. وقتی دشمن تفرقه و تجزیه کشورمان را محور کینه‌توزی خود قرار داده است باید در موضع وحدت و همدلی خود بایستیم.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، چهارم آذرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: وحدت حول محور ولایت نیاز اصلی جامعه ما در این روزها است وقتی دشمن تفرقه و تجزیه کشورمان را محور کینه‌توزی خود قرار داده است باید در موضع وحدت و همدلی خود بایستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان حتی از یک مسئله فوتبال هم برای ایجاد تفرقه نمی‌گذرند افزود: دعوت به وحدت لوازمی دارد که از جمله منیت فردی و گروهی و جناحی را کنار بگذاریم، منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: حوادث و ابتلا‌ها باید به رشد فرهنگ سیاسی مردم منجر شود و این وظیفه نخبگان و علما است که البته رشد عقلانیت در بین اقشار مردم عامل اصلی ناکامی غرب در جنگ احزاب اخیر بود و باید در کنار این کار‌ها به جهاد تبیین هم توجه کنیم چرا که رهبر معظم انقلاب بار‌ها و در مقاطع مختلف جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی اظهار کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز یک نشست اضطراری برگزار کرد و زود قطعنامه ضدایرانی به رای گذاشت و تصویب کرد؛ تصویب این قطعنامه به معنای موافقت شورا با تشکیل یک هیئت حقیقت‌یاب درباره ادعا‌ها در خصوص نقض حقوق بشر توسط ایران در اغتشاشات است.

آل‌هاشم ادامه داد: این قطعنامه با ۲۵ رای موافق به تصویب رسید و در این نشست در ظاهر آلمان در راس کار بود، ولی در اصل غرب و دشمنان ایران تلاش دارند یک ائتلاف علیه ایران تشکیل دهند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آلمان هیچ وقت نمی‌تواند از حقوق بشر حرف بزند افزود: ارسال سلاح شیمیایی به بعثی‌های صدامی که منجر به شهادت ۱۳ هزار رزمنده، زنان و کودکان از مردم ایران شد و الان هم آثار آن در صد هزار مجروح و جانباز شیمیایی در کردستان و سردشت برای ملت ایران مشهود است در پرونده آلمانی ها است.

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج اهل گمنامی و بی‌نشانی و مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است. امروز جهان محو تجلای بسیج است.

وی بیان کرد: بسیج در طول حیات خود نشان داد که حل کننده مشکلات متعدد است؛ بسیج مثل پیشران عمل کرده و روش می‌سازد و مدل تولید می‌کند. در حوادث و اتفاقات مختلف مدلسازی بسیج را همه مشاهده کردید.

امام جمعه تبریز افزود: بسیج در دفاع مقدس ترکیبی از ایمان و تخصص و بصیرت و ایستادگی را نشان داد و در حوادث طبیعی ترکیبی از عشق به مردم را به نمایش گذاشت. در دوران کرونا بسیج نمادی از خودگذشتگی و مردم یاری و مردم نوازی بود.

وی با قدردانی از بازاریان تبریز گفت: شما بازاریان تبریز در پیروزی انقلاب نقش بزرگی داشتید و امروز هم همت، تدیّن و انقلابی بودن شما اجازه نداد تا دشمنان در جنگ ترکیبی اخیر از شما سوءاستفاده کنند.

آل‌هاشم به تهدید برخی از افراد مغرض برای بستن مغازه‌ها و اعتصاب اشاره کرد و تصریح کرد: دست دشمن در کار است و می‌خواهد بازار را ببندد، ولی بازار محل امرار و معاش است و با همه این تهدیدات بازاریان مغازه‌ها را نبستند.

امام جمعه تبریز، با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) گفت: او حسین دوم در قامت زن بود و این بهترین تعبیر در وصف عقیله بنی هاشم است.

وی ادامه داد: موضع‌گیری حضرت زینب (س) براساس تکلیف الهی بود و عامل پیروزی خون بر شمشیر شد و اگر منش شجاعانه ایشان نبود واقعه کربلا در کربلا می‌ماند و نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) حاکی از آن است که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن تاریخ است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در آن خطبه‌های آتشین، حضرت زینب(س) خطاب به جماعت گفت شما کسانی هستید که با بی‌بصیرتی و نشناختن فضا و عدم تشخیص حق از باطل موجب کشته شدن جگرگوشه پیامبر(ص) شدید.

وی گفت: حماسه زینب کبری(س) مکمل حماسه عاشورا بود و چه روز زیبایی به نام پرستاران انتخاب شده است؛ در زمان جنگ، کرونا و همه بحران‌ها دیدید که پرستاران چه کار با عظمتی کردند و چقدر شهید دادند.