جذب ۱۹.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در آذربایجان‌شرقی
جذب ۱۹.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده در استان در یک سال گذشته ۱۹.۵ میلیون دلار است.

به گزارش عصرتبریز، ابراهیم پور با بیان اینکه این میزان سرمایه‌گذاری خارجی برای هفت طرح با اشتغالزایی ۸۳۵ نفر بود افزود: در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در یک سال اخیر پنج طرح مصوب با سرمایه گذاری حدود ۱۲ میلیون دلار داشتیم.

وی اضافه کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی در این مدت به شکل سرمایه گذار خارجی تنها یا مشترک با طرف ایرانی (جوینت) بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گفت: در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، حدود ۴۹۲ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶ هزار و ۸۹۲ نفری به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در زمان حاضر ۹۰۳ طرح با سرمایه گذاری ۳۲ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی برای ۲۷ هزار و ۲۲۱ نفر در استان در حال اجر ا است که از این تعداد ۵۵۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ابراهیم پور ادامه داد: یکی از کار‌هایی که در دولت مردمی روی آن تاکید ویژه‌ای وجود دارد، احیای واحد‌های تولیدی راکد است و تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد با اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر در استان به چرخه تولید بازگشته اند.

وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که در یک سال اخیر در استان به جد پیگیر بودیم، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به واحد‌های تولیدی بود که سهم ابلاغی استان از این اعتبار یک هزار و ۷۵ میلیارد تومان بود، در حالی که تا به امروز یک هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات برای یک هزار و ۱۱۵ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی پرداخت شده است ضمن اینکه چهار درصد بیشتر از برنامه ابلاغی پرداخت کرده ایم و در رتبه‌های بالای کشوری قرار داریم.