ورود سامانه بارشی به کشور/ کاهش دما تا ۸ درجه‌ در برخی استان‌ها
ورود سامانه بارشی به کشور/ کاهش دما تا ۸ درجه‌ در برخی استان‌ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور همچنین کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه(۱۲ و ۱۳ آذر) در سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود که بیشینه بارش در این دو روز برای استان‌های ساحلی دریای خزر است.

وی افزود: دوشنبه(۱۴ آذر) بارش‌ها در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۱۵ و ۱۶ آذر) در بخش‌هایی از گیلان اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از اواخر وقت یکشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب در بخش‌هایی از خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهار محال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط روز دوشنبه علاوه بر مناطق مذکور در بخش‌هایی از استان‌های فارس ، بوشهر، هرمزگان، اصفهان و کرمان نیز انتظار می‌رود.

ضیاییان افزود: این سامانه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تقویت می‌شود و در جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب، مرکز و شرق کشور نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بیشینه بارش‌ها در این دو روز در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود.

وی افزود: از شنبه تا سه‌شنبه بارش در ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف است و طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان روز شنبه خلیج فارس است و طی پنج روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ آذر) ابری و مه رقیق در بعضی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۴ آذر) ابری و مه آلود و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۲ و ۱۳ آذر ) بندرعباس با دمای ۳۲ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دما ۴- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.