قاچاق کالا در منطقه آزاد ارس وجود ندارد/ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی وجدان های بیدار و افراد دلسوز است
قاچاق کالا در منطقه آزاد ارس وجود ندارد/ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی وجدان های بیدار و افراد دلسوز است

هدف اصلی منطقه آزاد ارس تولید برندهای معتبر جهان است و به هیچ عنوان در این منطقه، قاچاق کالا وجود ندارد.

عصر تبریز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: هدف اصلی منطقه آزاد ارس تولید برندهای معتبر جهان است و به هیچ عنوان در این منطقه، قاچاق کالا وجود ندارد.

محسن خادم عرب باغی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل گمرک جلفا با اشاره به نقش گمرک در رونق اقتصادی، گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی وجدان های بیدار و افراد دلسوز است.

وی رونق تولید و صادرات را عامل مهمی در حل مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل مهم در رکود تولید و افزایش بیکاری را قاچاق کالا عنوان کرد.

عرب باغی با تاکید بر لزوم نظارت جدی برای جلوگیری از قاچاق کالا، افزود: دیدگاه ها را نسبت به مناطق آزاد باید تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی مناطق آزاد کمک به اقتصاد ملی است، افزود: هدف ما رونق تولید و صادرات و تحقق عینی اقتصاد مقاومتی بدون هرگونه شعار است و در این راه به وجدان های بیدار و افراد دلسوز نیاز داریم.

ناظر گمرکات استان هم در این آئین با اشاره به ۳۴ ماموریت مهم الکترونیکی در گمرک ایران، گفت: در بسیاری از ماموریت ها گمرک جلفا بعنوان پایلوت بوده است.

علی اصغر عباس زاده افزود: راه اندازی سیستم جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی، دروازه مشترک مرزی با کشورهای همجوار، استفاده از فن آوری های جدید، اجرای پروژه کارنه تیر ( بارنامه ترانزیت بین المللی ) الکترونیکی و تجارت دیجیتال در یک سال گذشته محقق شد.

وی ماموریت های گمرک ایران برای سال جاری را تشریح کرد و گفت: ماموریت های گمرک ایران بر اساس اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت تدبیر و امید پایه گذاری شده است.

وی همچنین گفت: آماده تعامل سازنده در راستای پیشرفت و توسعه بیش از پیش با سازمان های اقتصادی هستیم.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: گمرک جلفا پایلوت سیستم تجارت جهانی دیجیتال در ایران است.

در این آئین ، مدیرکل سابق گمرک جلفا، منطقه آزاد ارس را سالم ترین منطقه آزاد ایران و گمرک جلفا را سالم ترین گمرک توصیف کرد و گفت: گمرک جلفا از نظر سیستم الکترونیکی پایلوت بوده و در کشور بی نظیر است.

احمد محمودی گفت: سیستمی کردن صدور قبض انبارها بصورت الکترونیکی و فرایند کالای همراه مسافر دو خواسته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بود که عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم.

وی افزود: دومین گمرک ایران در راه اندازی سامانه مجازی گمرک هستیم و در دو سال گذشته اقدامات اساسی برای تحقق سیستم های الکترونیکی انجام شد.

در این آئین از زحمات احمد محمودی تقدیر و توحید آذربد بعنوان مدیر کل جدید گمرک جلفا معرفی شد.